söndag 18 april 2010

tillbaka igen, igen.

Flyttar hit igen
Här sitter jag, lite lat och loj, efter att ha stökat bort disk och städat.
Hade en sådan tanke att jag skulle färga mina sofföverdrag...redan!??!?!Funderar
Jag skulle ta upp tvätten från källaren och vika in den och städa där nere.
Yttermera hade jag tänkt sätta upp längder i ena fönstret i köket.
Även tvätta badlakan, låg på den goda tankelistan.
Listan blev klar...men sen var det liksom tvärnit.
Jag har ju faktiskt suttit och kollat bloggar om trädgårdar, plantering,frösådd,
olika växter och om sallder, kryddor och annat smått och gott,
som naturen har att ge sommartid.
Och när man börjar tänka på sånt, allt jobb som ska läggas ner,
bära , kånka, gräva, räfsa, fylla, vattna, gödsla, planera o.s.v. så blir man hiiiiimla slut.Sömnig
Så den första listan jag hade....den tar jag nog och skiiiiiiter i idag.Ängel
Går och lägger mig på soffan istället och drömmer vidare om vår, sommar och blommor.
Det andra....det kan jag göra en annan dag.Blinkar

*LatMajan har tagit mig i besittning, fast idag gillar jag henne*Ler

1 kommentar:

Gittan sa...

Hittade dej här och fortsätter följa din vardag
Roligt att se alla bilder också
och ifall det är ok lägger jag också in en länk från min sida under bloggar som jag följer