torsdag 3 juni 2010

inte på humör

Idag har vi trist grått regnväder efter flera dagar med sol.
Igår var det varmt också i jämförelse med förrgårdagen, då solen lyste men det blåste kallt.
Det värsta är att mina stolsdynor ligger kvar ute och nu är det försent att ta in dom , för dom är redan blöta.

Kissungarna har nu bott här dryga 2 veckor och blev 12 v, i Tisdags. Grattis till dom :)
Dom är ute och busar när vädret tillåter och har roligt värre med att upptäcka den stora världen runt gården, än så länge.

I övrigt är mitt humör inte på topp idag.
Dels känner jag att migränen börjar smyga sig på, tack vare väderändringarna och sen har jag ett annat bekymmer, som jag trott vara ur världen, men haft mina farhågor om att så inte är fallet och nu börjar det visa sig att jag återigen har rätt.
Men dom bekymren tänker jag inte låta störa mig mer,
för det har dom gjort alltför länge redan.
Så jag väljer att att helt sonika strunta i allt och alla som stör min vardag och sköta mitt på mitt håll och andra får göra sitt för sig.
Nemas problemas, för jag e inte knössli på det viset. ;)
Och inte har jag heller behov av sånt som inte passar mig. Därför är det himla lätt för mig att skaka av mig, det som känns falskt och enbart löjligt i sin stora helhet!
Jag orkar inte vara snäll längre helt enkelt.
Det är på tiden att sluta upp med såna dumheter nu! :D

Inga kommentarer: