torsdag 17 juni 2010

jag tänker att jag ska.....

Morron
(Lånad bild)Så har vi då Torsdag helt logiskt som följd i almanackan. Idag ska jag ta och tvätta kläder och hänga ute, för vädret ser ut att vara bra för det.
Inget hot om regn heller.
Sen ska jag även ta och flytta om blommor från stora rabatten...mina Hjertbergenior börjar nämligen bli lite väl stora och gömmer det som växer på andra sidan.
Får gräva något nytt till dom istället.
Och det får ta den tid det tar, eftersom jag ju inte är riktigt i form för att pyssla med sånt, men sen behöver jag heller inte stressa för att få det klart.
Så, om än det skulle bli ett helt sommarjobb, så får det bli så. Vill bara få till det lite finare ju.

Ska också kolla om jag hittar nåt fint att sätta ormbunkarna i, som jag fick av syrran.
Dom vill jag ha på altanen först, innan jag gräver ner dom i backen mot sensommaren.
Men hur det blir med den saken får vi se...mitt vad det är så ändrar jag mig där också
och gör nåt helt annat :oD Till henne grävde jag upp Getrams igår, från min kompost.
Måste ju ha följt med dit nån gång när jag grävt om tidigare år och avverkat andra rabatter...som sagt var, min kompost innehåller allt annat än "kompost".

Avmaskningen av kissungarna har jag äntligen kommit igång med. Var ju på apoteket igår och köpte Rinexin till mig och hann betala det, när jag kom på att jag skulle ha det medlet med, inte en dag för tidigt! Blandade det i maten som är en ny sort, och dom åt av hjärtans lust och märkte ingen skillnad därför. ;o)
Skönt, för då slipper man tvinga i dom det.

Nu på med paltorna och sen se om jag kommer igång med dagens tänkta sysslor.

2 kommentarer:

Flame sa...

Hej Disa! Hoppas allt är bra med dig , precis som du så har jag börjat prova o blogga på andra ställen än spacet. vet inte än om jag kommer behålla någon av dom vi får se vad som händer.men jag fundera på en sak . hur gör du för att länka dina inlägg här till spacet? man ser ju din bild som vanligt o början på inläggett o så kommer man direkt hit när man klickar.. hmm Ha det bra o ta hand om dig . Kram / Flame

Disa sa...

Hej gumman. :)
Ska jag vara ärlig så minns jag inte hur jag gjorde, men jag tror att det var via RSS-feed!?!? Att man lägger till den sida man vill ska visas.
Minnet sviktar,,,och ändå gjorde jag det igår :/. Jösses,,,jag håller på att bli gammal.
Ha det gott du med och jag hoppas du hittar hur man gör. Lämna gärna en länk till din sida, så jag kan besöka dig. Kram