onsdag 16 juni 2010

jordskalv

Men jösses....jag glömde ju att berätta det mest händelserika ju . :/
Här sitter jag och skriver om petitesser när det var jordskalv igårkväll här.
Vet inte och har inte hört nåt om hur stor den kan ha varit på Richterskalan, men med tanke på som det skakade och glomrade i huset och fönstren skallrade, så gissar jag på 3-4 däromkring.
Har hört någonstans att när det skakar och rör sig , så ska det vara såpass, med det kan vara helt fel.
Som sagt var, jag är inte så kunnig på det området.

Jag trodde först att det var en lastbil som kommit på villovägar och körde in i huset och gick ut på balkongen för att se vad som hänt. Då ser jag grannar nerför gatan att dom också är ute och ropar till andra grannar att dom trodde deras panna exploderat. Får se om dom säger något på radion om det idag.
Och för att kunna höra det är det en bra ide´att sätta på den också....tror jag....:/
*Går och slår igång radion*

Inga kommentarer: