måndag 21 juni 2010

kylar, blommor och lite sånt trams

Så var det kväll här hemma på våran gård.

Jag har grejat om med blommor igen och även varit på stan och köpt några nya, fast Benke pröjsade.
Vi slog nämligen vad om vilken affär vi varit och tittat efter svarta kyl/frysar på. Och jag vann! =D
Det blir nytt snart här, eftersom vi ska byta ut bänkskivor m.m. i köket och kylen håller på att kacka...eller inte det heller, men handtagen lossnar hela tiden. Så den gamla ska vi ställa nere i källaren och ha som extra och kasta den gamla som står där nu och slösar ström.

En ny köksklocka köpte jag också.
En sån där fin gammeldags på Jysk, som fanns typ, på tågstationer förr, så den ska hängas i köksöppningen för då ser man den både från hallen och köket =)

Japp, och nu på kvällskvisten har jag då varit och planterat ut dom blommor jag köpte idag. En perenn nejlika och så var det en sorts näva, som jag redan glömt namnen på =/
Jag är inte glömsk, jag har bara lite dåligt med komihåget!
Foton tar jag sen när dom börjar likna för nåt, för just nu var det inte så vackert,,men det blir =)

Nu blir det duschen, sen glutta TV!

Inga kommentarer: