onsdag 16 juni 2010

solig morron

Morron
Idag ser ut att bli hyfsat väder, för solen lyser i skrivande stund.
Så jag tänker att kanske man kan få ihop en trälåda till blombänk då.
Lite tvätt borde jag också ta itu med.

Igår var vi och hälsade på Katta och Laban där det var grästrimmning på gång.
Blommorna dom fick av mig var satta i rabatten och det blev så fint så, bara det får börja växa och ta sig. Dom är ju alltid lite tråkiga första året.
Själv blev jag så sugen på att köpa mer blommor.
Köp-te igår gjorde jag däremot. Hittade 2 par byxor till mig, ett par svarta jeans och ett par blå jeans knickers, en t-shirt till Benke och sen lite annat braåhasaker,
såsom ryggsvamp att skrubba med,gummistroppar,penslar och sånt.

Sen grillade vi lite och Jenny åt med oss.
Det var nån sorts grillraket, som det kallades och till det kokade jag ris och bearniesesås.
Ville inte ha pommes igen, för det har vi ätit så mycket på sistone. Rätt gott var det.

Idag kommer Robin hem från sin klassresa och det ska bli spännande att höra vad dom gjort och vad han tycker om sitt städade rum också .
Bytte med Jenny igår, så hon fick hans kingsizetäcke och han ska få hennes täcke från sängen, så slipper man börja köpa eftersom det är rätt nytt också.

Jag skurade ju igår, som jag skrev i tidigare blogg.
När vi satt och käka, så kommer Slice in med en jordkoka i munnen , som han sen omsorgsfullt och brutalt smular sönder över hela mitt rena köksgolv utan att skämmas.
Så det var bara fram med "Ellen" (=dammsugaren) igen och städa bort.
Dom visar ju klart och tydligt att dom är BOND-katter, eftersom dom verkar vilja plöja åkrar inomhus med allt dom drar in. :D
Jag hoppas dom ger upp såna planer när dom blir äldre och inser att , vara bonde innebär en himla massa jobb....för mig i alla fall. :/

1 kommentar:

Paulastina sa...

Jag tror iallafall fortfarande att de, precis som Simon&Tomas, provar på olika inredningsmodeller å vill "ta in naturen" lite mer i ditt svart/vita hem =)