torsdag 12 augusti 2010

det är lite jobbigt nu.

Det är morgon och här sitter jag och väntar på att klockan ska gå.
Det är ju möte hos advokaten idag , tidigt...(angående sonen)
Längtar till rättegången är över, på Måndag, liksom sonen.
Han har mått dåligt över denna misshandels anmälan och har suttit inne hela sommaren.
Tycker bara att det är så löjligt att man amäler för en enda smäll, speciellt då den andra
var den som började med att knuffas...men , så är det nu förtiden.
Man får inte peta i en annan människa, utan risk att bli anmäld.

Att den andra också hotat min son på nätet tidigare om att "plocka honom" vid tillfälle,
tycks denna grabben ha glömt bort helt och att det var det, min son ville prata om,
då "misshandeln" ägde rum. Även att sonen bett om ursäkt flertalet gånger över det,
har han heller inte tagit upp, utan ljuger istället om att ha blivit slagen flertalet gånger.
Men , han har inte kunnat visa några som helst sår, fläskläppar, eller blåögon.
Inte har heller vittnena sett nåt sånt och inte har han sökt vård för att få det fastställt.

Nåja..snart är i alla fall den malande oron över , när man vet slutsumman av det hela.
Tycker bara så synd om sonen som mår så dåligt, för att en annan korkskalle,
som för övrigt uppviglat andra att misshandla en annan kille också,
inte kan stå för sitt beteende.

Så till något helt annat.

Gårdagen jobbade jag på som fanken här hemma.
Torkade alla skåpluckorna rent, samt fläktkåpan.
Den är väldigt besvärlig att torka, då den är målad med struktur.
Men bättre blev det...ska ju snart måla om hela köket ändå.

Efter det dammsög jag och skurade nedre våningen och övre dammsögs.
Sen ut och klippa gräset och bära bort timmerstockarna som låg bakom huset,
som "ram" mot gräset. Sonen hjälpte mig med det.
Fullt av äckliga små skal-lösa sniglar var det under dom....schiiiiii!
Skar till gräskanten, som vuxit ut under stockarna och bildat en väldigt kurvigt kant.
Sen rensade jag blomrabbater från överblommade fula blommor.
Tömde pumpbaljan, som sonen bar bort till bodan.

När kvällen kom var jag helt slut och ont i fötterna hade jag.
Skönt med lagad mat, som gubben fixade, sen dusch och soffan en stund, innan man fick krypa till sängs.

I dag , när vi kommer hem, efter advokaten, ska jag ta itu med ogräset vid släpinfarten.
Sen blir det till att ansa lite buskar och träd.
Gräva ner min rotade humle, som jag klippe till i försomras och som faktiskt fick rotfäste i krukan och har börjat växa.
Ja, det är mycket jobb så här i slutet av sommaren, för att nästa ska komma med stil. :oD
Det är roligt nu att efter flera år, då det varit lite "stökigt och bökigt" runtomkring,
att kunna göra det man helst vill, utan att känna att man gör det för ingenting.

Men om sagt...nu får man först vänta tills man varit hos advokaten.
Det är i alla fall guskelov, en väligt erfaren, bra advokat, han fått.
Hoppas att han är bra för min son också. :o)

En skön dag till alla!

Inga kommentarer: