måndag 2 augusti 2010

Det är mycket nu..


Idag ska jag ägna innehållet av huset lite uppmärksamhet.
Nog för att jag städade och grejade på igår,
men det finns massor kvar att göra, som jag tänkt länge, men inte gjort för att jag varit ute.

Nu tycker jag att utomhusjobbet börjar sina mer och mer, eftersom att sommaren lider mot sitt slut
och fixa med blommor därför inte ger så mycket, för dom blir trots alla försök bara fulare.

Så..jag tänker ta itu med att flytta min garderob igen, på nedre våningen.
Därför måste jag först röja ur skåpet och bära/slänga det som är i nu.
Fixa till några nya hyllor, för det finns bara 3.

Mer på "ATT GÖRA" listan är:
Städa källaren , efter gamla kyl/frysen burits ut
Röja och rensa densamma
Fara till soptippen och kasta skräpet
Städa övervåning

Huruvida jag hinner allt idag, får vi se.
Men jag ska hinna så mycket som det bara är möjligt och min ork pallar med.

I övrigt har jag en ill-ond stor finne i pannan, vilket gör att jag inte får vara för bekymrad,
då den gör ont när vecken i pannan skrynklar till den, eller jag gnider "geniknölen".
En vagel i vänster öga , samt att det känns som att dom ska bli 2...
(börjar undra om det inte är katterna trots allt..:??!?! )
Har så ofta svid nu som känns att jag har slipdamm fulla ögonen och det rinner ur dom.
Och så snorar jag mer eller mindre alltid.

Japp..det var vad jag hade att förtälja...
(mest för la familia, som håller sig updated i min blogg)

Önskar en skön dag till alla!

Inga kommentarer: