söndag 15 augusti 2010

foto, sena blommor och färska tomater.

Skördat tomater idag. Blev mycket, så svärmor & svärfar fick 2 påsar också.
Nejlikan blommar ännu så fint....
liksom pelargonen.
 
Sen har vi en annan variant av nejlika,(tror jag) och silvergirlang, samt en skida med frön av buskluktärt.
Rosen ser lite frostangripen ut nästan, fast det är nog mjöldagg.

Och imorgon lämnas bänkskivorna bort, så jag kommer att bli utan
fungerande kök i några dagar.
Blir till att äta micromat från papperstallrikar.
Men men,,vad gör man inte för att få det lite fint :)

Vädret är strålande sol och varmt, fast vindarna är rätt hårda och lämnar sköna svalkande pustar.
Härligt med tanke på dom senaste dagarnas olidliga hetta vi haft.

Nu ska jag snart gå ut och plantera ner min humle , som jag tog skott från i våras
och som nu börjat växa i krukan.
Prydnads/randgräset ska jag också få ner under jord...liksom den däringa...
kan det vara kirskål, eller nåt?
Men den är fin som prydnad i rabatter.

En skön dag till alla!(**kollat detta med kirskålen och den kallas redigerad kirskål. :)

2 kommentarer:

Paulastina sa...

jättefint =)
mina rosor har oxå sånt där vitt, fast bara på bladen
äta micromat är ju inte det godaste, men ibland är det rätt skönt att slippa tänka på matlagning =)

Disa sa...

ja, fy bubblan att micromat inte är det bästa.
Men ibland får man ta det också ;)
Nöden har ju som ingen lag.