torsdag 26 augusti 2010

mera regn

Gomorron
...
Här fortsätter regnet att ösa ner.
Hoppas ju på lite uppehåll,
så man får måla och kitta om fönstren.
Men det verkar inte bli nåt av det.
.
Gossen har sovmorgon idag.
Torsdagar börjar dom inte förrän klockan 10:30!
Så han får sova länge.
Själv är jag uppe som vanligt och skakar liv i tuppen.
(kunde ja gjort om jag hade en i alla fall)
.
Det blev ju inget städa i källaren igår,
så det får bli dagens sysslor.
Ska ta flyttkartonger och packa saker i,
så jag får mera ordning där.
Nu ligger allting kastat huller om bladder
och det är ingen ordning på allting.
Och så ska jag rensa bort gamla skor och kläder.
Robin har väl i alla fall 6-7 par,
gamla träningsdojor som ligger där , till ingen som helst nytta.
.
Så ser mitt dags schema ut.
Och för att orka vakna ordentligt och sätta igång,
så ska jag ta mera kaffe, mata katterna och släppa ute dom en stund.

....
En skön dag till alla!

1 kommentar:

Nallemamma sa...

Då har du o göra iallafall!!! Jag har lite som ska grejas med också,, en del ska köras till Röda Korset(Kupan),, hittat massa som ja inte behöver eftersom vi har renvoverat!!!! ska lägga över bilder på bloggen,, hmm har ja inte gjort de???? fniss,, de va på facebook jööööööö!!!
Kramen söster i norr öster!!!