onsdag 25 augusti 2010

ruskväder idag

26pixelmagiavariado
Gomorron
Eller, kan man kalla den god?
09pixelmagiavariado
Vi har ett riktigt höstrusk väder här hos oss idag.
Det blåser riktigt hårt, nästan storm vindar.
Det regnar och är endast +8 grader.
Mörkt, kallt och blött, med andra ord.
09pixelmagiavariado
Det blir ju inget klippa gräs idag.
Det är jag redan överens om.
Så jag får väl tvätta istället och röja i källaren.
Har en del tobak där som legat på tork också,
som ska finfördelas och malas.
Jo, man är ju inbiten rökare och det kostar ju en hel del.
Men, så berättade syrran att man kan köpa billigare tobak,
som inte har dessa giftiga ämnen som finns i dom vanliga cigaretterna/tobaken
man köper på affärer, bara det att man får smaksätta, torka och mala själv.
Och det är väl bättre, tänker jag, att inte dra i sig en massa som
man egentligen inte behöver.
Det är ju nikotinet man blivit beroende av.
Och tobaken här är alltså ren från alla andra kemikalier.
OBS!!!
Detta är INTE ett tips till andra att ta efter!!
Nä, sluta hellre röka!! Det är smartast! ;)
Varför jag inte gör det själv?
Jamen ,,titta på fotot under…tycker ni jag ser smart ut?
(jo , det är jag och inte en förvånad struts)
Förvånade strutsar fattar nog inte poängen med smart.
09pixelmagiavariado
Innan jag gör något av dessa saker, så måste jag invänta
tills det är dags att väcka sonen.
Annars hinner jag glömma bort att han ska upp.
Stackarn att stå ute i detta väder alltså.
Han får ta dunjackan på.
+8 grader…det är inte varmare än i ett kylskåp.
Men..det är mysigt att vara inne när det är sånt här väder. =)
Skäms ju, att ens skriva det.
09pixelmagiavariado
En skon dag till Alla!

Inga kommentarer: