fredag 10 september 2010

Fullfartmothelgen.

Gomorron!

Idag har vi Fredag hela dagen och sonen blir hemma idag från skolan.
Inte för att han är sjuk eller så, utan vi ska REDAN !??!?!?! få hämta våra legetimation, som vi var och beställde för en dryg månad sen.
Jag fick inte lösa ut sonens , så därför är han tvungen att vara hemma.
Banken är ju här i hamn och har dåliga öppettider, vilket gör att han inte hinner till skolan
med bussen, innan han isåfall, skulle vara tvungen att åka tillbaka.
Kasst, men så är det!

Igår kom min nya kökslampa jag beställde från Jotex.
"Varför gjorde du det?"
Jooo,,,jag lovade ju bort min egen till svägerskan som inflyttningspresent,
nu när hon lämnar sitt hus och ska bo i lägenhet.
Och hon är så himla förtjust i min och ville absolut ha en likadan.
Men dom säljs inte längre hos Jotex och annanstans har hon inte hittat.
Mitt löfte om att ge henne min, gav jag när jag hade *lite under hatten*. =D
Hur som haver.
Lampan var ju inte riiiiktigt som jag föreställt mig.
Tuppesmå skärmar och inte i närheten av samma längd som på den gamla.
Men jag fick den "till halva priiiis, sussta affärer"..=D
Och den duger nog gott här. Så länge det lyser så.

Annars så gick hela gårdagen till att städa klart hela huset och tvätta färdigt all tvätt.
Nu , så fort det torkat, ska jag ta och sätta igång med måleriet där nere.
Börjar med väggarna och sen golven.
Fönster och så tar jag sist. Gu´vad jag längtar till det är klart.

Tandvärk har jag också, som jag dras med.
Och får väl göra minst en månad till, för nu har det varit så mycket oväntade kostnader igen, så pengarna räcker inte till.
Och tandläkare är ju inte billigt,det vet ju alla.
Men det gör väl inte så mycket.
Jag går ju ner i vikt, eftersom jag inte kan äta ordentligt. =D
Är nere i 55, från mina tidgare 58 kg.

Fredag var det.
Tänkte se om jag orkar vara ute idag och få ut vårt solur.
Städa lite sånt som falnat sen sista städningen.
Och senare kommer en av mina svägerskor som vill bli klippt.
Eller, det är bara topparna som ska ansas.
Annars har jag inga måsten eller borden, som ska göras.
Hela helgen blir mest bara vila och ta det lugnt,
bortsett vanligt vardagligt plock. =)

Nej, nu ska jag leta fram nåt smärtstillande.
Önskar jag kunde göra som hon "Lina" i Emil I Lönneberga,
som kastade tanden i komposten och hoppades att den plågades och värkte ordentligt för sig själv, där den låg.

*Ajajajj...tanden*

2 kommentarer:

Maya sa...

Men usch, hujedanmig för tandvärk!
Jag hoppas din helg blir bra ändå?!
Kram Maya

CW sa...

stackare som har tandvärk... kan du inte få en faktura på betalningen för jag tror man kan få dela upp den också då tandläkarbesök kostar så mkt.
Jag tycker synd om dig för jag vet hur det är... eländes elände minsann att ha tandvärk.
Du var snäll som gav bort din lampa... men jag antar att hjon är snäll mot dig också och då känns det så roligt att få glädja varandra.
kramen