fredag 3 september 2010

igår och idag.



Morron!

står vi inför helgen, för det är Fredag idag.

Igår blev det ingen blogg, för jag blev tvärslut, efter en shoppingrunda
och återhämtade mig inte för att orka skriva blogg.

Vi var iväg på Ö&B och köpte förvaringsboxar i vitt, till alla mina Foton,
som för tillfället och ett bra tag tidigare förvarats i en ICA påse.
Inte så fint och väldigt opraktiskt också.
Men nu ska dom sorteras...(huuuu) och sättas i lådorna.
Det har blivit en väldig röra bland dom efter allt tittande
och sen inte blivit satta i ordning, utan lagts huller om buller.
Så det kommer att ta en väääääääldig massa tid, bara att lägga i ordning.

När vi kom hem igen, så gjorde jag något så simpelt som Pommes och grillkorv till middag.
Klockan hann ju bli rätt mycket och det går fort att göra.

Innan vi åkte, fick jag in mattor igen i kök och vardagsrum.
Satte om 2 blommor i ny jord och kruka också.
Dom blev ju aldrig omsatta när jag köpte dom i somras och började se lite ledsna ut.

Rensat ur bokhyllan i datarummet gjorde jag också.
Där hade blivit som en samlingsplats för saker som "jagbehöverhakvarmenvetintetillvadochnär".
Allt sånt lade jag i en kartong och bar ner i källaren och resten sorterade jag upp i korgar.
Dom står nu i bokhyllan och det genast finare och mer vårdat ut! =)

JO..det var så sant.
Jag köpte ju kantband i vitt...redan...=/
Ska ha det som knytband till hissgardinerna jag ska göra till v-rummet.
Tänkte ha i svart där med vita band.
När det blir gjort, lär väl bli en överraskning, för jag har ingen aning om när jag ska ta itu med det.

Vit målarfärg köpte jag också, för jag måste ju måla stolarna ett varv till.
Har ju skrivit tidigare om dom, att jag såg så fel nere i källaren och tyckte att färgen täckt så bra.
Men väl uppe så ser man att det inte alls gjort det!!
Sen är det lite annat smått och gott som behöver lite mer påstrykningar.

Nu ska jag vakna till här med påtår av kaffet.
Sen väcka sonen till skolan och när det är gjort, ska jag ta itu med Fotona.
Är väl klar till middagen med det...hoppas jag?!!?

Önskar Alla en Skön Dag och Helg!

Inga kommentarer: