lördag 11 september 2010

morgonstund har dålig andedräkt....eller hur det nu var.

Gomorron!

Här sitter jag ..och tanden med tyvärr.
Minns gamla tider, då dom satt som dom skulle och detta fotot är en påminnelse om hur fina dom faktiskt var, en gång. (ca: 10 år sen)
Det är alltså jag, gubben och en liten bit av hans gamla kompisar.

Den tandraden skulle jag vilja ha tillbaka istället för dom sneda vridna fulingar som nu sitter där.
Visserligen är det samma tänder som då,
men i fel ordning och på fel plats.

Och detta p.g.a att jag drog ut en mjölktand som gjort sin för länge sen. Då var jag 39 år gammal.
(Jag är ju 46 idag). Och ingen permanent ny har jag fått heller.
Fattas många såna i min mun.
Och utav någon underlig anledning har därför tänderna då flyttat sig mot mitten av munnen,
istället för vad man skulle tyckt var mer naturligt, åt det håll där tanden togs bort.
Så min vänstra framtand, klättrar nästan över den högra och har bildat en stor glepa bak,
så tänderna på vänster sida pekar utåt ur munnen. :( Jättefult är det!
Men som sagt..det HAR inte varit så. Dom var fina en gång. Och då vågade jag skratta med öppen mun också. Det gör jag inte idag...helst.

Hur som haver. Mamma ringde igår och tyckte synd om mig.
Hon vill att jag går till tandläkaren istället för att betala tillbaka till henne nu.
Så det får jag göra vid senare tillfälle. :)
Tack...det behövs! Ska ringa på Måndag morgon OMG och be att få en akut tid i förrgår.

Tänker också fråga hur många miljoner det skulle kosta att få laga till framkäken.
Och ev få sätta in lite tänder som aldrig kom...eller bara göra nåt som får det att se lite bättre ut.
Jag vill ju få tugga mat några år till, innan det ska intas i pure´form. =|

Nu blir det mera kaffe.


Skön Lördag till Alla!

1 kommentar:

CW sa...

jag förstår dig... varför är det så dyrt med tandläkarbesök de borde vara mera subventionerat för utan tänder vad gör man då???
Visst är det bra med snälla mammor:).. hoppas dt ordnar sig och bara så du vet så är du jätteläcker på bilden... en LÄCKERPUDDING yes yes yes
kramen till dig