söndag 5 september 2010

sovabortlördagen


Gomorron.

Idag är en bättre dag än igår.
Den sov jag bort ända till klockan 16, ungefär.
Groggade nämligen på Fredagen och som vanligt fick jag hemsk migrän av det.

Fredagen var i alla fall trevlig, med svägerskan och hennes karl,
 som kom över till oss och vi grillade och svägerskan gjorde en underbart god potatisgratäng.
Sen var det sallad och vitlöksbröd till. Gubben stod för grillningen.
MYCKET gott alltihop.
Skönt att kunna sitta och se på när andra lagade maten, för ovanlighetens skull.=D

När jag väl , myyyycket sent omsider kom mig ut ur sängen, tog jag ett bad.
Det piggade upp lite, efter tabletten fått göra sitt.
Men någon mat för min del igår var det inte tal om.
Dom andra åt hemmagjord hamburgare och det var dottern, hennes kille och barnbarnet,
som gjorde morfar sällskap med ätandet och morfar stod för matlagningen.

För mig var det stickning som gällde. Väldigt seg gårdag, med andra ord.

Idag vaknade jag med ryggont istället och lär väl inte få mycket gjort idag heller.
Korsryggen har skurit ihop och det blir nog korsetten på.

Vädret ser trist och gråmulet ut,efter några rätt så soliga dagar.
Och igår var det riktigt varmt och skönt ute.
Men idag blir det "kurainnedag".
Får väl sitta med min stickning och försöka se ut som att jag åstadkommer
väldigt viktigt arbete i hemmet.

Önskar alla en Skön Söndag!

1 kommentar:

CW sa...

krya på dig ... jag förstår att det känns tungt med denna evinnerliga värk.
Visst blir man less ibland... kram på dig