onsdag 1 september 2010

vad jag gjort idag...

var det Onsdag eftermiddag.
Och vad har jag gjort denna Onsdag?
*
Jo, jag har städat som ett tok igen.
Fick putsa om köksfönstren också, för dom såg för hemska ut, efter allt regn.
Hopplöst att få dom hålla sig rena.
*
Sen har jag dammsugat, dammtorkat, skurat och fejat.
Allt för att få göra det en gång till senare, när Slice kom in.
Vete tusan var han varit, eller vad han gjort, men han var full i bajs hela han.
Så jag fick tvätta upp honom först och hann bli lika bajsig jag.
Sen var det bara att skura igen och slutligen hoppa in i duschen själv.
Nu är jag ren och fin igen. =)
*
Gubben har fixat till Robins fönster idag...bara provisoriskt.
Det är så ruttet, så det måste bytas i alla fall.
Och då måste man ju byta båda fönstren uppe, för det blir inte snyggt med bara ett nytt.
Dom är ju bytta nån gång på -70 talet ändå, så det kvittar.
Men dom nere vägrar jag byta ut om det inte finns likadana!
Bytet blir dock inte förrän nästa sommar.
Nu har det ju gått så mycket pengar till allt annat.
Och Robins böter kom i förrgår också, så dom ska betalas.
Det var jag tvungen att låna till nu av mamma.
Men hon ska få tillbaka snabbt som ögat.
Tack för lånet mamma! =)
*
Ingen middag har jag ätit.
Robin  har tagit av gårdagens rester.
Men det räckte inte till mig, så jag får väl ta en macka sen.
Först måste jag gå på affären och köpa lite mjölk och så.
Sen ska jag vila, för det onda blev ju inte bättre av det jag gjort idag.
*
Vädret har faktiskt varit rätt hyfsat idag, men kallt.
Nu kommer det moln igen och det ska visst regna mera.
Kom en skur nyss också.
*
Önskar Alla en Skön Kväll!

Inga kommentarer: