måndag 4 oktober 2010

det artar sig ....

Nu har jag nästan röjt ut allt ur tvättstugan.
Tvättmaskinerna kvar och "handfatet" som jag ska fixa till sen.
Men just nu kör jag 2 mattor för att få bort dom, innan jag kan fortsätta.
Allt annat är ute, t.om torktumlaren, som jag fick baxa in i angränsande "hobbyrum".
(kommer väl vara helt slut i ryggen innan ´jag ens hinner ta i rollen)

När mattorna är klara ska jag städa bort allt spindelnät och så.
Torka av och så, sen är det bara att börja plaska färg.
Tänker ta väggarna först, för det ska ju skvittras med det.
Sen är det golvet.
Borde ju inte ta så lång tid...men jag är orolig för färgbyttan,
eftersom det inte är en 100 L bytta!?!??!
Det behöver jag när jag målar, eftersom mer än hälften oftast hamnar på mig.
Jag har för mig att det endast är 5, el 10 L och det kommer jag nog inte långt på. :o|
Nåja..det finns ju mer att köpa.

Nu, medans jag väntar på att maskinen ska tvätta klart,
ska jag ta och dammsuga av golven här uppe.

( varför hittade jag på detta?? men det blir ju fint sen,,,,nån gång)
*suckar och släpar sig iäg*

Inga kommentarer: