torsdag 7 oktober 2010

en mulen torsdagmorgon

Mörrn!

Jaha...hur börjar man ?
Tänkte skriva om golvfärgen i källaren.
Den där "slitstarka, tåliga, för källargolv".
Och visst,,,herregud..nog är den det.
Så länge man inte gör nåt på den så håller den alldeles utmärkt.
Ställer man inget på det heller, så håller det nog säkert....ett tag.

Men..nu gjorde ju inte jag så. Utan jag tänkte ju få ha tvättmaskin på golvet, där inne.
Sen tänkte ju jag även att man ska kunna gå där och det skulle tåla lite, eftersom det ju är en källare,
tillika tvättstuga, där man ibland måste spola med vatten, som t.ex vid tömning/rensning av maskin.
När jag flyttade maskinen för att måla under, (efter färgen runtom torkat , naturligtvis)
så revades färgen bort, eftersom jag ju var tvungen att dra den....orkar ju inte lyfta.
Så nu, när jag sen ska ställa tillbaka maskinen på sin plats, måste jag måla ytterligare lite till
för att dölja dom revorna. Och nu undrar man bara om det kommer att tåla vatten över huvudtaget?
Jodå,dom SA det på affären, men dom snackar ju så mycket, som dom inget vet om,
så det litar jag inte på för fem öre. Enligt dom skulle det ju klara badrum m.m.
Jaja...vet fortfarande inte vad jag ska säga...men nöjd är jag inte ett dugg.

I alla fall.
Jag ringde ju iförrgår och spärrade mitt SIM-kort, eftersom min mobil blivit stulen.
(finns ju ingen annan förklaring, till att den skulle kunna försvinna så)
Och jag beställde även ett nytt då.
Den kom redan igår!!!! Så det gick fort som fanken.
Och nu väntar jag SMS från Jotex, för mail har jag fått, ang, lampor, mattor och gardinerna jag beställde
för ett tag sen, men som blev restat och jag väntat länge på.
Längtar sååå tills det kommer! :)

Nu...mera kaffe.

Inga kommentarer: