måndag 4 oktober 2010

en ny vecka

God morgon

Så har vi en ny vecka med en ny Måndag.
Robin fick äntligen åka till skolan igen efter sin långa frånvaro,
p.g.a. förkylningen.
Han är inte frisk ännu, men i alla fall såpass att han nog orkar vara med.

Jag mår bättre och andnöden är borta nu, nästan helt.
Hostar och snorar gör jag ännu, men känner mig betydligt bättre.
Det är också skönt att veta att, dom gånger men känner att man orkar nåt,
så kan man göra det utan att bli helt slut i alla fall, för att man inte kan andas.

Igår blev det dock inte mycket gjort här.
Jag började så stort med att ta ner tvätten i källaren och skulle städa till där.
Men allt var inte torrt, så jag fick lägga i tumlaren en del.
Och sen rann lusten ur mig, för att Fredagskvällen blev sen, då jag satt uppe länge
för att vänta in Robin, som såg film hos Jenny och Jonas.
Dom kom ju hit igår på dagen också och vi blev så sugna på smörgås tårta,
så vi tog bilen vi 3 och åkte iväg och köpte på Konsum i Ursviken.
Lite av en besvikelse, för den var inte så hemskt god.

Ja, sen var det bara slött allting, som vädret.
Blev ju så himla mulet på eftermiddagen och orken försvann med solen helt.
Mulet idag också, men peppar peppar, så har inte migränen märkt det ännu,
för den har då inte kännts av än.....shhhhh....vi säger det tyst så den inte hör. :o|

Så åter till denna morgon.
Robin hade borta sin börs med busskort, leg och visakort på morronkvisten
och vi letade överallt.
-Du har väl inte haft den i nån jeansficka då, frågade jag.
För isåfall är den kvar där, för jag rensar inte fickorna och då är det tvättat med allt i.
Mycket riktigt!!! I tumlaren, i fickan i ett par jeans låg hans börs.
Får se om korten går att använda då?!?!?!
Jag tycker det är nog med att stå och räta ut alla kläder efter andra
och har talat om att jag vägrar rensa fickorna, så man får skylla sig själv om saker blir förstörda.
Jaja...hoppas han lärt sig något nytt då. :oD  *jag är hård men orättvis.*

Nu ska jag brygga mig en påtår och sen får vi se om jag kommer någonvart i tvättstugan idag?!
Vill ju så gärna få målat där innan det blir för kallt ute och det skulle ju ha gjorts för 2 månader sen.

En skön dag önskar jag alla!

1 kommentar:

Nallemamma sa...

Precis,,De måste lära sig o tömma fickorna,, för det gör inte jag heller!!!!!Hoppas grejorna gick o använda iallafall!!!