fredag 1 oktober 2010

Fredag har startat!


20dividpinkblom

Så har jag kommit  igång med dagen.
Tvätten snurrar sin andra maskin nu och jag håller på att ska bädda rent i sängen.

Jenny håller ju på att flytta till Jonas och dom ska ha hennes soffa.
Hans blir till övers och dom har ingenstans att ställa den.
Så vi har beslutat att vi tar den hem till oss och ställer undan våran.
Frågan är bara….VAR?!

Blir att stöka om i hobby rummet om man ska få plats med den där.
Det bästa vore ju att hiva väck den, för den är rätt nersutten.
Inte så fin längre, eftersom plymerna är fasta också, så går det ju inte att fluffa till dom.
Och så pass ljus som den är, tar den stryk av svarta katter och “ungdomar”.
Jag tänkte inte efter före, när jag köpte den, utan föll ju bara pladask av den
sköna komfort som den erbjöd i form av mjukhet.
Nåja…den har ju i alla fall slitits på ett tag nu och nuförtiden varar inte varor för evigt.
Även om det kostar, så är det ju slit och släng, allt mest.

Hur som haver…soffan från Jonas, är bredare och med sån där divan-del som jag vill ha.
Och så är den mörk i tyget. Svart/vit “nopprig”, som jag kallar det.
Lite typ tweed..tror jag…?!?!

Sååå…med andra ord, har jag lite bryderier i hur jag ska lösa, möblemangs delen.
*månntro om man sätter ut soffan på blocket!?*

Soffan.
rummetfoto1
*gammalt foto från när jag bodde på Lunavägen, men här syns den bäst.

Inga kommentarer: