fredag 8 oktober 2010

Fredag och fullfartmothelgen

Morron alla.

Så sitter jag här efter målandet i källaren och div andra göromål.
Det blev "kånnstvärk" på väggarna där nere.
Hittade gammal brun väggfärg, som jag målade dit, där vit färgen inte räckte,
och sen gjorde jag lite "gräs och blomma" runt golv och i ena hörnet.
Allt för att avleda blickarna från de fläckar där inte färgen täckt.
Ful får man vara men inte dum.....fast jag är väl lite både och ibland...rätt ofta.
Nu får det vara så tills jag orkar göra om allt nån gång i framtiden.*suck*

Imorgon blir det flytt av soffor igen.
Ska ta ner vår ljusa soffa igen, för mina katter tycker att Jonas soffa var alldeles utomordentligt bra klovässare, vilket jag samtycker olika om.
Den gamla klöste dom inte i, för tyget på den är sådan att dom inte får "fäste".
Så det blir att ställa in denna i Robins rum istället, för där får inte katterna vara.
(p.g.a  hans allergi)
Jonas ska hjälpa Robin att bära..och jag hjälper till med att kolla att dom bär rätt. :D

Nu har jag rökt upp all tobak , som köptes i Augusti.
Det har alltså räckt en dryg månad, för det tog slut i Onsdags.
280:- har det kostat + lite jobb med att blöta,torka och mala.
Men det är det banne mig värt.

Och så gårdagens hockeymatch.
SAIK förlorade ju.
MEN, det skulle ha stått lika om det inte vore för den blinda domare som dömde bort SAIK
2: mål med påståendet om att Hagoos stod innanför mål linjen.
För det gjorde han inte när pucken gick i mål, då var han klart och tydligt utanför linjen.
Sen spelade faktiskt SAIK riktigt kasst sista perioden.
Men men,,det tar vi igen nästa match.

Nu blir det mera kaffe och sen ska jag nog tvätta lite och städa inför helgen.

Ha en skön dag alla.

2 kommentarer:

Anonymia sa...

Det är samma här...jag är både ful och mellan varven men jag jag är smart nog att ha ursäkter för att vara det ;0)
Blöta,torka och mala...verkar omständigt även om det är billigt.
Jag ska göra dig sällskap med städningen och sen håller jag ned helg.
Kramen

nicki007 sa...

Hej Disa..
Källaren blev nog fin..
Nu önskar jag dig en fin helg..
Kram Nicki