fredag 1 oktober 2010

ஐ fullfartmothelgen ஐ


ღ Gomorron hela Sverige ! ღ

Idag har vi Fredag och det vankas helg.
För mig spelar det ju ingen roll, för den ena dagen är den andra lik.
Men för alla andra är det ju mysigt.

Igår var det hockey, som jag skrev, SAIK/SAIK.
Robin tittade också på hela matchen, vilket inte tillhör vanligheterna,
för han kan se en stund , men sen går han oftast upp på sitt rum.

I alla fall, så när andra perioden spelades & vårt AIK ledde med 1-0,
säger Robin att dom ska göra mål om 1 min & 34 sekunder.
-Kom ihåg 16:24, sa han, flera gånger....
Och så kommer klockslaget 16:24.....och tror ni inte att vårt AIK gör mål då??? :D
2-0, som bara sekunder efter blev 2-1, för dom andra kvitterade.
Jonas försökte sig också på ett klockslag och slog till med 19:38.
Vilket ju inte heller var helt fel, för det kom ett mål 19:19
. :D
Men på något sätt inte riktigt lika imponerande som Robins "piffany". ;)
Men vi vann ju ändå matchen, som slutade 3-2.

Idag ska jag fortsätta med tvätten, som jag inte hann färdigt igår.
Är ju rätt mycket och Jenny & Jonas behövde få tvätta sina överdrag till soffan,
där någon av katterna gömt en "skatt" i form av en död näbbmus.
Och det luktade gamla sopor om dom.
Så jag valde att sluta för kvällen, eftersom det är några maskiner kvar att köra.

Mulet är det idag, men inte så farligt kallt, för att vara Oktober, med + 5,9 grader.
Robin är fortfarande sjuk och har ont i halsen, men febern verkar i alla fall ha gått ner nu.
Hoppas han är bättre till Måndag, så han får vara med han också på skolan.

Nu blir det en tretår av kaffet, sen ska min dag börja.

1 kommentar:

nicki007 sa...

Hej Disa...
Lade till din blogg på Nickis wordpress :-)
Ha en fin helg..Kram Nicki