lördag 9 oktober 2010

grinigt!?

 

1241632820_vintage-letters-brushes

Gomorron

Idag har vi Lördag och jag har vaknat tidigt.
Varför jag gör det en helgdag , förstår jag inte, för nu vill jag ju tuta iväg och sova länge på vardagarna!?!?
Nåja,,vaken är jag i alla fall.

Idag är det också tänkt att sofforna ska flyttas, så jag väntar på att bärarna ska vakna.
Lär nog dröja ett bra tag till, för så vitt jag vet, satt dom uppe sent och såg film igår hos Jenny och Jonas.

Medans jag väntar på dom , ska jag ta och sätta igång tvätt här i min målade tvättstuga.
Nu när man går ner, så känns det i alla fall fräschare när det är så ljust.
Golvet är ju vitt mot det gamla fläckiga orange/rosa som var innan,
och alla rostiga fula rör, som vattenledningar är vita med.
Summa summarum är att: Det blev ju inte värre än det var innan….det blev bättre. Men inte bra.

Att jag inte är nöjd med det, kan ha med min ålder att göra.
För jag läste i Aftonbladet att man blir grinigare vid 52 års ålder.
Visserligen har jag några år kvar dit, men jag har ju alltid lite mera bråttom än alla andra.
Jag är ju skrynkligare än dom flesta i min ålder.
Ser mer ut som 86 än 46, t.ex.
Så det skulle inte förvåna mig om jag har blivit grinig i förväg då!

Happ…då ska jag väl ta och gå iväg, för att se om nåt händer här?
Eller om man måste göra nåt åt det själv?

En skön dag till Alla!

Inga kommentarer: