onsdag 6 oktober 2010

Lite morrongnäll.

Alltså.
Jag funderar på att anmäla min mobil till "Spårlöst Försvunnen", för det exakt vad den är.
SPÅRLÖST FÖRSVUNNEN!

Jag har letat på alla möjliga och omöjliga ställen efter den , men den är totally gone with the wind!?
Fattar inte var den tagit vägen?
Jag hade den sist i fredags el, lördags, minns inte vilken dag.
Men sen är den borta.

Jag har inte haft med den ut heller, för jag skulle sätta den på laddning,
eftersom det var så lite ström kvar och de enda ställen jag har mobilen på,
är hyllan i köket eller i jackfickan.
I jackan är fickorna så djupa att den omöjligt kunnat ramla ur.
Det är knappt så jag hittar den i dom.
Så igår spärrade jag kortet och beställde ett nytt istället.
Telefon får jag skaffa mig sen.

Som om det inte vore retsamt nog med färgerna som inte räcker i källaren då?!?!

Målade ju golvet 2 varv igår.
Tror ni att det täckte då???
Nääää...det gjorde det inte och jag har kvar rutan att måla under den tvättmaskin som står kvar,
för att jag inte orkade baxa ut den och det vete tusan om färgen som är kvar, räcker till det?!

Ja, det är inte som att jag har "fru Fortuna" med mig, när jag gör nåt.
Snarare "herr Härskenhet", som hänger i hasorna och gör livet surt för en.

Och inte vann ens SAIK hockeyn igår. GAAAAAAAAAAAAHHH!!!!

MEN,,jag har i alla fall hittat min Farbror Pentti igen, efter måna långa år utan kontakt.
Och nu mailväxlar vi med varandra, vilket jag tycker är helt UNDERBART! :)

Så , vad gör lite sketen färg och bort tappad telefon? ;)

1 kommentar:

Anita sa...

mobiler är ett skit då de har den där förmågan att bara försvinna.Du ska se att den dyker nog upp, du har säkert blivit akut toa nödig på väg till laddaren och där någonstans ligger den nog , urladdad och trotsigt tyst ;0)