lördag 2 oktober 2010

ommöblerat

Oh fyy vad slut jag är av allt flyttande nu.
Robin och Benke bar upp vår gamla soffa på övervåningen.
Sen åkte vi till Jonas och Benke och Jonas bar ut soffan därifrån.
Sen åkte vi hit och Jonas, Robin och Benke bar in Jonas soffa hit.
Sen åkte vi till Jenny och Robin och Jonas bar ut hennes soffa.
Hem till Jonas igen och in med Jennys soffa, som Robin och Jonas bar.
(jag & Jenny bar det tyngsta,dynorna.)

Sen har jag städat  lite här och ställ tillbaka div, grejer som man fick flytta på
för att det inte skulle vara ivägen för flyttar.
Och nu är jag helt slut som,sagt var.
Det är jobbigt att bära soffor minsann.

Måste vila lite innan hockeyn och pizzan.
Vi ska nämligen beställa och det är match ikväll, mot Brynäs!

1 kommentar:

CW sa...

ha ha…. jag skrattar åt soffbäranadet. Ja du det är inte helt lätt att möblera. Vet du en sak… du förstod precis vad jag menade i min sista blogg.
Min svärmor är en knepig person och jag orkar inte med hon… så bedrövligt är det och den här flytten har gjort att en massa saker kommer tillbaka… ja sånt man varit med om under alla år som gått.
Nu måste jag göra ett avslut på eländet och fokusera på framtiden. Jag behöver nog inse att det bästa jag kan göra är att förlåta hennes dumheter då hon inte begriper bättre och sen säga ifrån om det börjar om igen.
Det är svårt då det är en person som tillhör familjen för man tar ju hela tiden mer hänsyn till andra omkring en och sätter sig själv sist… jag inser att jag gjort fel helt enkelt… ja fel mot mig själv.
Jag vill helst inte skriva om det heller men på samma gång så är det ju ”UllaBella" som berättar:)))) ja du man är lite galen men det underlättar att kunna ta till humorn som hjälp.
Tack för din kommentar. Kramar i massor