onsdag 2 februari 2011

färdigfirat

Nu ska jag aldrig mera fira högtidsdagar.

GUD vad jag är less på detta.

Julaftnarna har väl varit dom enda jag försökt kämpa mot strömmen och göra nåt roligt av.
Men det har blivit mindre och mindre intressant, för man skulle sluta ge varandra julklappar,
alla har alltid tyckt att det är så jobbigt och stressigt, stök och bök
och alla har vi slutat träffa familjen, julångest m.m. .m.m.
Vad ska man då fira???
Jesu födelse, som jag inte ens tror på???
Näää...det lägger vi ner, för dom senaste 3 har varit
skit trista för mig och tagit bort alla glädje och allt roligt med det.

Sen har vi födelsedagarna.
Mina har förbigåtts mer eller mindre alltid ändå , liksom bröllopsdagar .
Nyårsafton har jag jämt suttit hemma oftast ensam.
Midsommar var länge sedan jag firade på det sättet som alla andra gör.
Det är som vilken dag som helst, bara det att man äter ungefär
samma mat som vilken annan helg som helst, när man vill göra det lite extra trevligt.

Och när man haft det så här i över 30 år, tappar man liksom orken att idas bry sig.
Och nu har jag VERKLIGEN ingen lust alls för nånting, .
Nu senaste Julafton, Nyårsafton och vår bröllopsdag, liksom kommande födelsedag har förstörts genom
helt onödiga gräl. som gör mig gaaaaaaaaaaalen!!!!!
Det verkar ha satts i system att reta gallfeber på mig, bara för att slippa fira, eller nåt.
Och visst...jag har väl aldrig tyckt at det har varit särskilt roligt att uppvakta andra på min fördelsdag, genom att bjuda alla på den mat jag vill ha eller springa och duka fram och duka av och passa upp.
Så...
NU skiter jag i allt vad högtidsdagar heter.
Andra får hitta på annat med andra, för jag ska inte vara med längre.
Jag har bättre saker för mig, som att ligga i soffan och pilla navelludd och titta på färgen på väggarna.
Bra så .

Tack å hej!

Inga kommentarer: