fredag 4 februari 2011

jaha jaha..var det Fredag idag??? Ja,jösses vad tiden går fort..


Blommorna jag fick på min födelsedag.
Rosorna av Benke och den andra buketten av Jenny & Jonas!
Jaha..det är Fredag idag och inget annat.
Jag som lurade min son i fördärvet imorse och gjorde så att han kom mer än 2 tim
försent till skolan, för helt medvetslös och dagavill, som jag är, sa jag att han
har sovmorgon idag & inte behöver stressa, eftersom det är Torsdag!??!!? :o/När han sen ringde, något irriterad från skolan efter att ha kommit försent och sa:
-Det är inte alls Torsdag idag...så hann jag i mitt förvirrade tillstånd tänka:
-Nähä, är det Onsdag??..men sa..-Nähä, vad är det då?
Så svarade han: - Det är Fredag!.....okej...
Den tanken slog mig aldrig!!! *ännu mera  :o/ *
Nåväl...dagen är utredd och jag är numera inne på
FULLFARTMOTHELGEN i alla fall, som alla andra och låtsas inte om
att jag borde vetat bättre, då det faktiskt var hockey igår, som ALLA Torsdagar!!!
För övrigt så vann SAIK med 6-1 mot Solna AIK! :o)

Jag har sent omsider kommit i kläderna, fast det satt långt inne
och jag väntade in i det sista med att klä mig.
Klockan var närmare 12, redan och sen dammsög jag.
Orkar inte ta itu med tvätten som hopar sig och blir bara större och större,
för jag har så förjordat ont i nacken, att bara sitta här är jobbigt.
Det känns som att jag burit ett ok med tunga saker i.
Och tvätten består av 2 ombyten sängkläder till dubbelsängar,
samt en 90´s madrass, gardiner, badlakan,
handdukar och så kläderna i korgen
samt sofföverdragen
!
Och jag ser hjälplöst på varje gång någon öppnar dörren till
källartrappan, för att kasta ner mera tvätt.
Men men...en vacker,,eller mulen dag, ska jag väl ta mig ner med lite bättre ork
och förhoppningsvis mindre ont.
Och det som inte hinns då, fårjag ta till sommaren när det får hänga ute!

Nej,,nu måste jag gå och vila lite, efter jag knaprat i mig lite Ibuprofen.
Jag är ju dessutom förkyld igen...så mycket att det bara är 11 som fattas under näsan.
*min tur snart att sitta med papperstussar i snoken och se dum ut, för att det inte ska rinna*

2 kommentarer:

Tina sa...

Strunta i tvätten den springer inte ifrån dej. Men högen växer ju så klart men den får du beta av när du mår bättre. Krya på dej nu och njut av dina vackra blommor.
kramar OM gör Tina

♥ Babbi sa...

Mhm...jag har ofta ont i nacken...artros...ett rent helvete när det är igång. Säger som Tina...skit i tvätten och dalta med dig själv ett tag. Ha en trevlig helg om det går för snorandet...tryck upp lite dasspapper. Kram