onsdag 2 februari 2011

vulkaner och tvätt



Onsdag visar almanackan idag, vilket betyder att jag inte bloggade igår,
mer än lade in bilden på Johannas & Robins händer med ringarna!
Men jag hade fullt upp med städning och renbäddning.



Eftersom det nu är renbäddat i sängar, så betyder det att det blivit en massa tvätt också
och den är det tänkt att jag ska orka ta idag.
Känns väldigt motigt kan jag lova, för jag har värk i armar, axlar , rygg och ben.
Men det kan inte hjälpas, för sparar jag på den så kommer jag att vara översållad
och får svårt att hinna ikapp sen.
Tur är ju att jag inte har tider att passa, utan får ta det i den takt jag orkar med.



Igår regnade det lite här, men idag är det minusgrader, så det lär vara halkigt som tusan.
Fast jag kände en liten strimma av glädje och längtan efter vår, även om det är länge kvar innan den kommer.
OM den kommer , vill säga, för hotet om Yellowstone Park´s vulkan, verkar ju inte lovande !!
Då kan vi få vinter året runt ett tag framöver om vi ska ha sådan otur.
Och det är väl inte konstigt om så blir, för den ligger ju si så där en 40.000 år efter sitt schema med utbrott.
Så vi har ju egentligen haft en himla tur om man ska se till människosläktet.
Det är ju bara vi som lever just nu, som har otur då.
Nåväl...inte mycket att göra åt, mer än att hoppas att den inte
är så hiskeligt "arg" och bara får ett mindre utbrott.



Nog om naturkatastrofer nu.
En katastrof här hemma blir det om jag inte får en påtår av kaffet
och Benke kommer på lunch och vill säkert också ha en skvätt efter maten.
Så det är nog bäst jag går och brygger en panna ....NU!

Ha en fin dag alla.

Inga kommentarer: