torsdag 3 mars 2011

and here we go again..


min grafik
 Tro det eller ej, men jag har fått tillbaka förkylningen IGEN!!! Inne på sjätte månaden nu...
Började ju känna mig bättre och orkade göra lite i ca: 2 dagar..sen bröt det ut igen, som sagt var.
Så gårdagen och dagen före det har jag legat däckad och inte orkat nåt. I Tisdags hade jag feber och frossa också. Jag blir GAAAALEN på det här!!

Jag ids som inte gå till läkare heller för jag vet ju redan deras diagnos. Det är mest troligt KOL, som det varit dom senaste 15 åren , då jag sökt hjälp för förkylningar och andra sjukdoms symptom.
Dom undersöker inte ens utan frågar alltid, -Röker du? och sen är diagnosen fast ställd. Så betala några 200 för det känns inte högaktuellt. Näää..jag väntar och försöker härda ut istället...det MÅSTE ju gå över NÅN GÅNG...till jul kanske?!?!?!

Idag har vi stormvindar som väckte mig i tidiga ottan, men jag försökte somna om trots klonk, dunk, pang, screeeeetzz, schwoooiiiisch ljud överallt och hela tiden. Men det blev lönlöst att ens försöka så jag gav upp strax efter kl: 06:00 och gick ner. Bryggde mig kaffe och sen har jag suttit och spelat lite spel och försöker känna in hur jag mår idag!?!?! Känns rätt så hyfsat just nu, bortsett hostan och trängningar i bihålorna.
Fast det återstår att se hur det urartar sig.

Nåväl...hoppas i alla fall att plusgraderna håller i sig och snön tinar bort fort, så man kan börja sitta ute i friska luften!

Buh Bye!

3 kommentarer:

Anonymia sa...

Åh Disa , jag blir lite ledsen när jag läser det du skriver. Detta med KOL är ju lite skamligt för de som röker samtidigt som läkarna har en förmåga att kränka en hårt varje gång de gör så där. Men vänd på det, du behöver klart få hjälp , är det nu KOL du har så måste du ju underhålla den med den hjälpen som finns att få...ring upp dom och säg "jag har KOL och nu måste jag ha hjälp att bli av med slem och elände"
Jag har rökt sedan jag var 13 år så jag vet ju hur man blir bemött och hur man känner och tänker. Gå iväg gumman och ryt till åt doktorn.
Kraaaaammm

Disa ä.k "Tinni" sa...

Åh Anita...:o) Det är inte kol, enligt det jag har läst om det, för dom symptomen har jag inte..men lika fullt säger läkarna alltid det om man är rökare. Nej, jag har nog någon form av luftrörskatarr eller så...även bihåleinflammationen såg jag, ger dom symptom jag har och mest troligt skulle jag behöva antibiotika...Men å andra sidan går det ju över av sig själv , bara man orkar härda ut. ;o)
kraaaaaaaaam på dig med!

♥ Babbi sa...

Krya på dig...jag skulle nog söka hjälp ändå och kräva typ penicillin eller nåt. Inte bra för konditon osc att gå så länge heller. Kram