måndag 7 mars 2011

"Det finns sol fast det regnar", har jag hört på TV.

Det kan väl alla slå fast eller?
Försvinner solen från sin plats i universum, för att det blir mulet?

Varför frågar jag det?
Joo..Centern tycker ju att man ska ställa högre krav på SMHI´s prognoser nu,
eftersom bara ca: 86% blir rätt !??!?!
Och det är faktiskt schiiiitviktigt att ta upp den frågan.
För nu har ju Sossarna genom alla tidigare år, ignorerat den frågan totalt, genom att
lyfta fram vård, skola, arbetslöshet och andra petitesser som första prioriteringar.
Viktigare saker som att det faktiskt ska vara sol hela veckan, om SMHI utlovat det, har helt förbigåtts.
Sossarna har sovit sig förbi det. DÅLIGT jobbat Socialdemokraterna!
Så nu ska man lägga ner större satsningar på det,
tycker Centern. Och det är tammefanken på tiden!!!!

Och att betala tv-avgift för att kunna se SVT i datorn är OCKSÅ en schiiiitviktig fråga som bör läggas fram.  Nu har allmänheten faktiskt bra länge haft möjligheten att välja OM man vill titta på SVT i datorn och det har varit gratis, eftersom SVT har valt att lägga in den siten! Dom som inte tittar,,t.ex jag, MÅSTE ju bidra med att betala till dom som VILL göra det, för jag har ju också möjligheten OM jag skulle vilja...att jag inte vill räknas inte, för det handlar om DOM som VILL! Och det är JÄTTE viktigt!
Det bör läggas på skatten.
MYCKET viktigare än att ta itu med dom skyhöga el priserna!  ABSOLUT!!!

Nu tycker jag även att dom ska lägga fram frågan om kataloger som skickas till alla hushåll, om inte det också bör läggas på skatten...för jag menar...Jag har ju möjligheten att beställa nåt OM jag vill,
eftersom katalogen skickas hem till mig och det är GRATIS ?!?!?!?! YEEEEEEEK!!!! :o[
Att jag INTE beställer är ju liksom inte relevant, för det finns ju dom som GÖR det!!!
Och vi måste alla bidra till att betala sådan här schiiitviktiga och relevanta saker till samhället!
Det gagnar ju ALLA, för vi har alla fria möjligheter att välja vad och hur vi vill göra!
Vi lever ju i ett välfärds samhälle av högsta klass där egna val är viktigast! ;o)

Vaddå ironisk..de e jag väl int alls. ;o))

3 kommentarer:

Paula sa...

jag betalar tv-licens så inte gör det mej nåt om andra oxå tvingas göra det =P

Disa sa...

jag betalar också tv-licens,,men att göra det i datorn där jag aldrig ens kollar SVT knappt ens på tv..det är ju ungefär som att vilja bidra med skattepengar till staten för att hjälpa sämre utsatta. ;o)
"-Jag är aldrig sjuk varför ska jag betala för dom som är det då"?? typ!

Disa sa...

Det du inte tänker på här är att...OM det läggs på skatten så får ALLA , oavsett om man har tv eller kan se det i dator, eller inte betala tv-licens. Jag tror att alla dom som inte har råd med varken eller, inte är så pigga på att betala skatt för nåt som bara gagnar dom som HAR råd..lika lite som dom som har råd vill hjälpa till att betala skatt för dom som är sjuka eller arbetslösa! :o))