tisdag 8 mars 2011

Livet återvänder...


Ja, det är sant!
Trots allt elände och sånt, man läser om och hör i media, så känner jag mig glad idag!

Jag har varit helt feber fri nu sen i Söndags!
Hostar gör jag än, men den blir sakta men säkert bättre också.
Får inte lika ofta hostattacker.

Och idag har jag rent varit ute och stökat lite på altanen.
Det går sakta, för ryggen och fötterna är inte piggast,men ändå.
Jag har tagit bort ljuslingan som löpte utmed räcket och burit bort skräp som samlats,
som t.ex 2 st kaffebryggare som avverkats här under vinterns gång. Säckar med kläder,
som jag rensade ur garderoberna för någon vecka sen m.m.
Lagt allt i säckar och ställt mot huset bakom soptunnan!
Jag har även orkat med att städa inne UTAN att bli döslut direkt!
Jaa..så idag känns livet UNDERBART!!!

Fåglarna kvittrar, solen skiner och jag har t.om suttit och tatt kaffe på trappan ute.
Första gången i år, för nu är det inte snö överallt på altanen, mer än mot köksfönstret till.
Och det var sååå mysigt när man hör pipparna sjunga på för full hals!

1 kommentar:

♥ Babbi sa...

Åh vad härligt..då är du på bättringsvägen nu äntligen:)...just nu är det visst halvstorm utanför och imorgon hotar de med 1 dm snö...fan vi har redan över en halvmeter så vi behöver inte mer. JAG KRÄVER VÅR!!!!!! Nu ska jag linda täcket om mig och sova. Kramen..