måndag 14 mars 2011

Måndag morgon

Bild 061
Här är nu alla fröer som ska sås.
Dom små vita förpackningar har min syster Mia gjort åt mig med egna samlade fröer.
Dom 2 övre med blomfrö till höger, ser misstänkt köpta ut dock.

Till vänster är mina sallad och dill frön, som jag köpte.
Jag har ju själv samlat ihop fröer också…
Men jag minns inte var jag lagt dom?!??!3fb41f66f30406cfa2cdd7c4b80c676b
Nåväl…världen går väl inte under för det .

Jag har tänkt börja sätta dom fröer som ska sås nu i mitten på Mars.
Så det är vad jag har tänkt ägna mig åt under kommande vecka.
Måste fixa till hyllor i fönstret så jag rymmer allt.

Tänkte ta mina 2 mormorshyllor i det fönster som vetter mot altanen.
Så det får vara blomfönster utan gardiner…och det andra ska hängas upp gardiner i .

`De va allt ticks vidare!´

Återkommer!

4 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Åh..jag längtar. Jag brukar driva upp tomater dragon paprika chili osv...blommor går inte för dom äter Lars-Åke upp :(.....kattjävel....:) fast han är söt! Aja...men jag väntar nog några veckor till...Kram

cw sa...

förr i tiden sådde jag fröer så det blev katastrofvarning här hemma. De där plantorna bar jag ut och in och det var fullt i alla fönster. Sen räknade jag ut vad det kostade… jord fröer och allt som hör till och insåg att det blev inte så mkt billigare. Jag fick ju alldeles för mkt plant då jag hade svårt att kasta dem:)))… ja mycket mer än vad jag behövde så numera köper jag den färdiga.

Fast visst är det en skön känsla att ha drivit upp dem själv.

Jag har blivit latare med dåren:))

cw sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
cw sa...

))) "latare med dåren”… ojojoj ja jag tror du fattar vad jag menar ”med åren"