tisdag 15 mars 2011

sådda fådda fröer



Japp, jag fick sått fröer i dag.
'''''''''''''''
Hängpetunia: 3-5 fröer, glest, ytligt täcks ej med jord.
'''''''''''''''''''''''''''
Så hade syrran skrivit till mig...
-Det är väl ingen konst tänkte jag........i min enfald. =o[
Jag hade inte sett fröerna ännu, när den tanken slog mig.
Man kan ju nästan säga att jag inte sett dom ännu , för vet ni hur små dom är?!?!?!
Mindre än saltkorn typ....och hur fanken sållar man ut 3-5 fröer på nåt man inte ens ser???
Men jag tänkte som så att...
-jag tar en tesked och tar upp lite ur påsen så ströar jag försiktigt...
Sssssssssjjopp....det gick jättebra!
Fast jag tror not att det är ca: 45-70 fröer i varje kruka!??!
Och ändå har jag massor kvar!!! :o))
Jaja...blir det inte blommor så blir det väl buskar , om inte träd!? ;o)

Benke har redan gått och beundrat "dom vackra blommorna". :o/
Det är tur att han inte har stora krav på vad som är vackert!

3 kommentarer:

Paula sa...

hahahaa =D

Tina sa...

Du är för härlig Disa :-)))
Ja har du sått nu så är det väl vår eller?
Vet du jag kom ut i förrådet i dag där vi övervintrar våra blommor. Vi har missat att kolla där och hade inte upptäckt att det gått en propp så värmen hade inte funkat :-) FAN mina Agave hade frusit (gråter) Dom var ju jättestora ju :-(
Ja så nu har jag bara tomma krukor att fylla när det är dags att plantera.
Ja jag får väl skylla mej själv som inte haft bättre koll.

♥ Babbi sa...

Man tar ett förstoringsglas och en pincett och så pillar man fram rätt antal...fast jag hade nog gjort som du och kanske till och med drämt till med att ta fram soppsleven...vem har tid att pilla hahaha. Det är ju bra att Benke är så pass kravlös..då märker han inte om du misslyckas att få upp blommorna utan han kan fortsätta att njuta av.......vad vi nu ska kalla det. Kram