lördag 12 mars 2011

tvätta, handla och utbytt mat

Tvätten snurrar på och en maskin kvar att köra, när denna är klar.
*

Vi har varit och handlat lite, jag och Benke.
Kom ju på att jag måste ha så/blomjord till mina fröer som kom härom dagen.
Det är min lilla stora syster som skickat till mig..
Så jag behövde bara köpa sallad och dillfrö...citronmelissfrö, får jag ta sen för det fanns inte.
*
Vi skulle ju så stort käka kotletter idag.
Men så kom jag på att hockeyn börjar 16:00 och då hinner vi inte äta före,
eftersom dom inte hann tina klart och efter blir så sent.
Så jag sparar dom till i morgon och så gör vi vår-rullar idag istället,
med kokt korv, rödbets sallad, bostongurka, räksallad och annat att blanda i.
Det är ju gott , enkelt och jättelängesen vi gjorde!
*
Solen har strålat hela dagen, fast det är ganska kyligt i luften.
Droppar bara närmast huset där det blir varmare.
*
Nu ska jag vila lite innan jag sätter igång med maten.
En liten kaffetår behövs före.

BYE!

3 kommentarer:

Paula sa...

mäh...tunnbrödrulle sade jag! =P

Disa sa...

Här heter det vår-rulle!! har alltid gjort :o)

cw sa...

oj nu blev jag hungrig igen:) det låter gott med dina ”vår-rullar”

kramen damen