onsdag 9 mars 2011

Utan rum försmäktar jag i detta öde hus...



Onsdag har vi idag och dagens väder bjuder inte på sol, som tidigare dagar.
Vilket genast gör att man blir lite slöare.
Men jag ska ändå se till att få lite gjort även idag.

Börjar vara sugen på lite förändringar i hemmet igen och skulle vilja möblera om här och där.
V-rummet är ju svårt eftersom tv:n sitter på väggen, så den går inte flytta på
och därmed blir sofforna ståendes där dom står, så man kan se den.
Fast å andra sidan skulle jag ju kunna ta ner den och ställa den på foten?
Undrar hur uppskattat det skulle vara på en skala hos Benke!??!
- 29,½ tror jag...eller tror och tror,, det gör man i kyrkan.

Happ...så blire då köket..jag kan välja mellan att ha bordet mot det ena fönstret eller vända det mot det andra...och hur kul är det på en skala!??!?!
Jag kan ju iofs snurra runt bordet ett varv så jag får den ena sidan fram istället.
Nää...skit i köket.
Sovrummet då...om jag flyttar sängen mot väggen in mot Robins rum!??!
Fast då får jag så långt att gå, för jag måste runda sängen för att komma till dörren då.
Nää...bättre den står rakt fram så jag kan gå som rättest.
Men va faaaaaasen...vi måste skaffa större hus med fler rum så jag har NÅNTING att möblera i,
om lusten faller på nån gång vart 5:e år eller så...!!!
Det här går ju inte!!!

Äh..jag går och flyttar bryggaren till en annan bänk...
Ses!
skrev Disa

3 kommentarer:

jacessan sa...

hahahahahaha knasbollen :) omnöje förbyter :P

Eva sa...

Hehe, något som också brukar hjälpa om man känner för en förändring, är att rensa i garderoberna eller köksskåpen. Det gjorde jag häromdagen och jisses så nöjd jag var efteråt!

kram Eva

vindvittra sa...

Ha ha ha..!! du är så rolig du!
Men visst ligger det någon ting i det du skriver här. Ibland känner man sig så less på att ingenting kul händer att man vill göra om och få energi till att städa från grunden. Med tex rena fönster och nytvättade( hellst nyinköpta gardiner) och gärna någon ny möbel eller annan inrednings detalj att vila ögonen på.Men Här måste jag snart ta tag i fönsterputsningen vare sig jag orkar eller inte. För annars ser jag snart inte ens ut genom fönstren hi hi..!
Önskar dig en trevlig fortsättning på veckan gör Kristina