onsdag 20 april 2011

vatten vatten , bara vanligt vatten...



Hejsan Hoppsan.

Japp, vi som många andra har drabbats av "parasitvatten" och får koka vårt drickvatten.
Och jag undrar nu om det inte är därför jag haft sådan magknip!??!
Jag har inte haft diarre eller så, utan bara knip i magen.
Men det blev bättre efter jag tog Novalucol.

Jag känner inte den där paniken , som många andra gör över det,
eftersom jag ju både borstade tänderna och drack av vattnet igår , innan jag visste om det.
Men för säkerhets skull, så kokar vi i alla fall det vi dricker nu.
Jag menar...kan man duscha och tvätta sig i det, så kan man nog borsta tänderna också,
för det sväljer man ju inte.
Blir lite överhysteriskt ibland med vissa saker, som galna kosjukan,
fågelinfluensa och andra lös släppta djur sjukdomar, som snoriga grisar o.s.v. o.s.v.
Och lite vattenbaskilusker....
...hur många kallsupar får man inte ute på somrarna när man badar i div hav och sjöar??
Och hur mycket bakterier och parasiter finns det inte där?
Näää..låtom skiten rensa rören, tycker jag ;o)

Nåväl...nog om vatten runt huvudet...
Nu till vatten i maskiner...disken är diskad och jag ska ta itu med tvätten.
Tänkte nästan ta och hänga ute om nu vädret ser ut att bli det som verkar just nu.
För efter nattens snöblandade regn , ser det ut att vilja lätta upp och bli sol.
Om inte annat så har jag ju tvättlinorna i källaren..för tvätta måste jag vare sig jag vill, eller inte.

Okay...that´s all folk´s....
BYE!

Inga kommentarer: