söndag 8 maj 2011

fotoblogg, blomrabatten

Så där ja..jag fick ju bortstökat på gården igår.
Jag räfsade ihop det illa som var kvar efter där snöhögarna legat
och alla stenar bortplockade från gräsmattan, som jag tagit bort från rabatten.
Robin bar även ut vattenpumpen åt mig och ställde i rabatten.
2011 foton 036
Jag sådde ut fröer som var kvar, här och där och huller om buller,
så vi får se om det blir nåt av dom, eller om det går som i dikten under,
som jag skrev i morse, för en stund sedan.
2011 foton 037
Stenarna som tidigare varit i stora rabatten, kantar nu den som är vid bodan.
Blev genast mer upp piffat där också.

När jag var klar på gården, så var min tanke att jag skulle in och städa.
Tanken var god och det är den som räknas, för tror ni jag gjorde det???
Näää, då tror ni rätt.
Jag var så ledbruten i kropp och lemmar att jag inte orkade nåt.
Men idag ska jag i alla fall ta lite granna, för det behövs.
Passar på nu i tidiga morgontimman, innan det blir varmt.
För sen vill jag vara ute och njuta av den sol, som även idag är här.

♫♪ ≈Nu blir det soooommar igen, då blommar kääärleeeeken≈♫♪
≈♪♫ Då slår en värld uuuuti blom,♪ männskorna leeer åååååå fåglarna sjunger ♫♪≈
En soooommar igen, kom låt oss flyyyy min vän..slut dina ööööögon å känn,
♪ Nu blir det≈ ♫♪ ≈sooooooommaaar igen ♪♫

2 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Oj så rent och fint det är...städa kan du göra när det är en mulendag framöver..passa på och njut av solen istället. Kram kram

Balkongnojja sa...

Det blev ju jättefint och kommer att bli rart när blommorna kommer :D
Dammråttan är lättare att fånga när den växt till sig så låt den vara idag och ta det nätt för en gång skull , det är du värd efter allt slit igår.
Kram