måndag 2 maj 2011

fotoblogg första maj

1:a Maj tåget kom och gick i år också.
Rätt många faktiskt, mot för tidigare år, vilket man inte kan se på dessa foton.

2011 foton 001 2011 foton 002
Robin var ute och spelade fotboll med lille Zero, som har lite svårt att hinna med,
bromsa i tid och inse var alla fyra benen är samtidigt.
Men mellan alla kullerbyttor och snubblingar så gjorde han i alla fall det riktigit bra :o)

2011 foton 003 2011 foton 004

2011 foton 005 2011 foton 007
Jenny stod i köket iklädd mina tofflor och kofta, i färd med att förbereda maten,
som blev hemmalagad potatisgratäng, kotletter och file´.
Jag stod för mesta delen av ingredienser, men file´n hade dom med sig,
samt att dom lagade maten, som blev supergod.

2011 foton 008
Detta var alltså igår.

Idag är en ny dag och jag har en del att göra efter helgen.
Jag tog ju mig några huttar på valborg och ovan som man är, så slutade kvällen väldigt tidigt för mig.
Så nu kan jag vänta ytterligare ett år till nästa gång. Fy vale vad det är dåligt alltså!
Nåja…jag ska i alla fall ta itu med tvätt och städning av källare, för vädret skulle väl vara regnigt nu.
Och då kan man lika gärna vara duktig inne.

Senare ska jag även gå in i växthuset och så de fröer som är kvar,
direkt i sina krukor som dom ska vara i ute sen.
Och några ska ju direkt i backen med.

Men innan dess blir det MERA KAFFE!

1 kommentar:

Paula sa...

vi skulle ju oxå ta en jäger å lite amarulacream var det tänkt, men tror du inte vi glömde det oxå likväl som majbrasan å fnaaaimej allt...
ere åldern månne?
=D

(men int tänk jag då vänta i ett år till nästa gång)