tisdag 3 maj 2011

jag är vakthund idag....typ...


Japp, så var det då Tisdag.
Vädret är kallt , grått och trist.
*
Jag har lille Zero här idag, eftersom Jonas numera jobbar på Rönnskär,
(ialla fall över sommaren) och Jenny har flyttstäd och vet inte hur länge hon ska jobba.
Så för att han inte ska bli ledsen och ensam får han vara med mormor.
Just nu sover han, efter att ha varit ute och lekt med fotbollen och tennisbollarna,
som han försökte få in i munnen samtidigt.
Men han insåg till slut, efter många tappra , men helt botkastade försök att det inte funkar så.
EN åt gången är bäst och enklast :o)
*
Jag ska snart gå ner och slänga in det sista som blev kvar efter gårdagens tvättning.
När Zero sen vaknar , tror jag att vi går ut och krattar ihop lite restlöv.
Eller jag krattar och han förstör, låter mer trovärdigt. ;o)
*
Önskar alla en skön dag, trots kylan som kommit över oss.
Mys inne med en god bok och varm choklad.

Inga kommentarer: