tisdag 10 maj 2011

kittelbytta, hammock och en hel massa disk.


Lånad bild.
Lite info om vad som hänt sen sist...d.v.s förrgårkväll.
*
På Söndagkväll tog Robin den stora "kokakittelenfull", som han kallar den
och bar ut den till rabatten åt mig.
Och jag måste säga att det är muskler i den pojken ,för den är i gjutjärn,
så den är ju tung bara som sådan.....
och full av jord och rymmer väl ca: 35-40 liter om inte mer....lite dålig på att avgöra sånt.
Men stor är den i alla fall och han bar den själv , som ingenting. :o)
*musklerna har han ärvt efter mig, för mina har tvinat ... :o/
*
Igår hjälpte han mig med hammocken också och Jonas fick in ett finger lite grann med.
Jag tar alla tillfällen i akt att sätta andra på jobb, så jag kan säga :
-Titta vad fint jag gjort ... ;o))
*
En av våra stolar gick helt sönder igår, för den var trasig lite redan sen sommaren före.
Och igår brakade den helt och då kom ju hammocken väl till pass,
så man ryms att sitta.
Men vi ska köpa nya möbler...i plast förstås.
För även om dom är fina dom här trämöblerna,
så tycker jag det mesta verkar vara skräp..rangligt och ohållbart, för en hel j*vla massa pengar,
som jag inte tycker är värt det....därför tar jag hellre plast, som är billigare och lättare att sköta.
Gör inte lika ont i plånkan när dom går sönder.
Tål vatten och spill, ingen inoljning o.s.v.
MYCKET bra möbler ! ;o)
*
Annars hade vi otroligt fint och varmt igår.
Såg att det låg runt +26 på skuggsidan när det var som varmast.
Idag blir nog inte lika fint, men det gör inget.
För jag försummade insidan av huset helt och hållet igår.
# Den som spar han har, en hel massa disk kvar #
För att inte tala om allt skräp som blir på golven av små hundtassar,
barfota fötter och fötter med skor och strumpor.

Så nu blir det till att sätta igång att städa.
Men först...en panna kaffe till!
*

1 kommentar:

Mammabear sa...

Tänkte på dig igår när ja såg väderkartan!! Plusgrader även hos dig!! WEEE!!! Härligt!!
Japp så är de For richer or poorer in sickness and in health,, etc etc.. I stuck by him and will always!! KRAM på dig söstra min!!!