lördag 7 maj 2011

lördag morgonstund....

Gammalt omgjort foto.
Gomorron.

Det är Lördag och strålande sol idag, på förmiddagen.
Så jag ska snart få på mig paltor och gå ut för att se om jag kan
åstadkomma nåt på gården.
Igår blev det ju inget av för det var alldeles för kallt och kom moln mest hela tiden
och sent på kvällen fick vi även regn.

Måste försöka orka få ihop resten av räfsningen
och fixa till i rabatterna för att sen kunna så ut lite fröer av det som blivit kvar.

Tänkte börja med att placera ut krukor också,
som det senare ska planteras i, så man vet på förhand vad man ska ha och inte.
Blir enklare att "portionera" ut alla plantor då.

Benke har farit på jobbet och kan bli borta hela dagen.
Stoppen håller ju fortfarande på och det är massor av lyft och flyttar.
Igår kom han bara hem för att hinna se Så Ska Det Låta,
sen var det bara att åka tillbaka nån timme till och jobba.

Japp, det var allt från denna Lördag morgon.
En påtårspanna kaffe till, innan jag sätter igång med dagens bestyr.

*skickar Anita en tanke och hoppas hon mår bättre idag.*

3 kommentarer:

Balkongnojja sa...

Naw vad rar du är :o))
Jag mår bättre, sitter och njuter av kaffet må du tro och känner hur livet återvänt :D

Hoppas nu du får lite värme så du kan få fart på trädgården.
Kraaaammmm!

Disa ä.k "Tinni" sa...

Låter härligt gumman. Då skålar vi med muggarna
I_I0 Skål! :o) Och hoppas du får en fin dag på balkongen !!!
Kraaaaaaam

♥ Babbi sa...

Här börjar det bli varmt och behagligt nu...hoppas du får det med! Har fixat med balkongodlingen och satt upp div skydd så att inte kattfan ska gnaga av alltihop innan det vuxit till sig. Aj lavv him men han går mig nerverna ibland. Ha en kalasskön helg och jobba lugnt så kroppen orkar med. Kramelikram..