onsdag 8 juni 2011

blommor, hundar och skit.

Så har vi en ny dag, en Onsdag i Juni och jag vaknade 4:30. Förstår inte varför jag gör det, men det känns som att då har jag sovit klart. Tur är ju att man kan tuppa av när man vill, då man är hemma.

Igår skrev jag ju om hur besviken jag blidde på sommarblommorna och det är dom som jag satt i krukor på altanen runt räckena, jag menade. Där var ju tänkt att det skulle komma i rosa och vitt. Det enda som var i dom färger är atlasblomma och sommarslöja och en och annan lobelia. Resten blidde ju blått, lila och gult, med lite lite rosa inslag, men alldeles för blekt för att vara i min smak. Jag ville ha lite "färg" på blommorna.

Men jag gjorde som så att, det som var i "balkonglådorna", tog jag bort petuniorna ur och satte vita lobeliorna i mitten och atlasblommorna i ytterkanterna. Hängamplarna la jag ner i rabatten vid dammen och dom stora krukorna ställde jag nere i hörnet vid garaget där tvättlinorna är.

Sen åkte vi till Ursvikens blomstergård och köpte lite nytt. 2 nya amplar för en mycket billig slant, eftersom det inte är den man ska titta på, utan blommorna. Sen hittade jag nåt så gulligt som jag inte har en aning om vad den heter och inte frågade jag heller annat än hur den blommar!? Knallrosa i färgen och påminner lite om lejongap i miniformat och den ska blomma massor hela sommaren i alla fall. Foto kommer senare.
Till det ska det vara lite "krypveronica", som jag plockat ur gräsmattan :o)) Den är söt och blir ju häng i kruka. Sen köpte jag,,vad var det nu det hette då??? Nåt med Indian svans eller nåt!??! Foto kommer även på det , eftersom det ska sitta i samma kruka ;o)

Japp och till min "örtagård" fick jag med citronmeliss och en cubansk mynta som doftar lite som Jenka!!!
Ni vet, dom där tuggummina...det var bara för doften jag tog det :o)) Det luktar såååå gott och har en svag smak av det också..så nu kan jag gå dit och snusa på det när jag vill!

Hemma igen så blev det grilla av. Jenny och Jonas var ju med oss hela tiden så dom åt med oss också.
Jonas skulle iväg för att jobba natt senare.

Annars tillbringade jag väl resten av dagen med att jaga grannhundar som kommer hela tiden och man blir galen på dom!!! Andra klagar på katter som skiter & pissar på gårdarna,,men det stör inte mig, för det hamnar oftast på ställen där men inte ens ser det...Men hundar..dom skiter ju mitt på gården och eftersom hundarna är stora så är det inte småskit heller!!! Funderar på att skaffa mig en pittbull eller rottweiler...eller så blir det staket runt hela gården :o)) Visst, jag gillar hundar,men det är inte kul att plocka skit efter dom. Dom ska vara kopplade om dom inte är lydiga nog att stanna på egna gården!!!!!
Eller så säger jag som grannarna sa, när jag hade katter.."-Det blir luftbössan..." och jag missar nog inte, för jag skjuter rätt bra! ;o))

Nu ska jag ut och sätta mina nya plantor i amplarna...

2 kommentarer:

Balkongnojja sa...

Men varför springer de på din tomt, borde inte grannen hålla sina hundar kopplade om de rymmer ??? Skjut grannen istället eftersom det är de som gör fel..morr sånt blir jag sur på.

Härligt när man börjar få till det och kan se resultatet av allt planterade, njut i fulla drag och få lite nostalgiska minnen från Jenka tiden :0)

Vi fick ett redigt oväder här igår må du tro, enligt tidningen var det 837 blixtnedslag under en dryg timme...det fräste i luften och öronbedövande dån avlöste varandra, hagel och regn så när allt stillade sig hade vi pool ute på gatan . Jag njöt av skådespelet men stackars dom som är rädda för åskan. Och sååååå glad att jag inte bor kvar i den gamla lyan längre...där hade viss slamsugen varit igår ...de som påstod att de fixat till allt :o(
Nu är det kaffe innan tvättstugan...
Skål på dig <3

Anonym sa...

Japp och till dom med luftbössa kan du säga att du känner en som har riktiga bössor och han missar aldrig gnälliga katthatare.
Lille jag