onsdag 1 juni 2011

dagen efter , dagen före..


lånad bild från Allposters.

Så har vi Mittiveckandagen, även kallad Onsdag.

Här sitter jag , sliten i kroppen och ont överallt.
Jag var nämligen sååå duktig igår att det förslog.
Jag trimmade alla kanter runt tomten,
klippte gräset och grejade på hela dagen,
trots regnskvättar och kallblåst.
Flyttade om några förvirrade akelejor som hamnat på villovägar också.

Lite smuts fick jag under naglarna, med andra ord....
eller lite smuts och lite smuts...
Det var snarare nya rabatter där, med en och annan fastrotad spireabuske och förlupna kvickrötter. :o/
Så på kvällen kortades naglarna rätt så rejält.



Regn och rusk väder är det just nu och jag är lite avundsjuk, för det är rätt många som har haft åska.
Men jag har inte hört det minsta lilla muller... :o(
Jag som älskar åska. Visst har jag respekt för det, men inte så att jag är rädd...
Jag gillar att sitta på altanen , under tak och lyssna när det smäller och dundrar.
Fast , det ska visst lätta upp senare under dagen, så man kan kanske vara ute då.
Har ju fortfarande en hel del att ta itu med ute.
Laga till runt postlådan och göra nytt att fästa den på.
Sen har jag funderingar på att slita upp ena spireabusken från framsidan och flytta den bak.
Samt klippa bort fula kvistar från dom som står där redan, ...såg ju igår att det behövs..
Ja, det är mycket som ska göras,,,gräva upp jordgubbsland och flytta dom plantorna ur lådan.
Göra blombänk framör altanen o.s.v. Fast det är ju sådant som gubben ska hjälpa mig med,
för jag klarar inte det själv...han gör allt, gräver bär, planterar om
 och jag gör resten...som att peka ut var det ska vara och sådana där tunga saker, tar jag på mig ;o)

Nu ska jag ta och få städat lite här hemma, för det blidde inget av med det igår.
För när jag väl kom in, gick jag omkring som en stelopererad struts,
på ett ben och föll som en klubbad noshörning i soffan.
Sen låg jag där som en utdöd dinosaurie och jämrade mig.
Jag kommer väl att städa som en utdöd dinosaurie också, för här blir det inte med många knop,
som jag flänger fram,,Nää, snarare som en sengångare som "ilar fram".
Men men...det hinner nog bli klart till Jul, tror jag bestämt.

Först, lite mera kaffe, som jag numera får brygga en kopp åt gången, för bryggaren har pajjat IGENoch kaffet blir kallt på en pickelistund.
Det blir nog en perkulator nästa gång, för nu är jag less på att köpa nya bryggare fyrtifemton gånger per år.

1 kommentar:

Balkongnojja sa...

Det är nog tur att du får lite oväder ibland för som du håller på kommer du att bli liggandes.

Ta dig istället en tur till elaffären och se till att du får en kaffemaskin i stället för utan vill inte se dig, en perkulator kanske är bättre än en bryggare. Själv har jag haft tur nu ett tag, det är nog nästan 1 år sen min la av senast :D peppar,peppar

Hoppas nu att den värmen vi hade i går kommer upp till er , 28 grader i skuggan var riktigt skönt.
Ha en bra dag och massor med kramar