fredag 3 juni 2011

"den som gräver en grop åt andra, får köpa dammduk"


Så här ser det ut just nu , med den grop som blev efter att Benke inte kunde sluta gräva. :o))

Idag blir det att köpa dammduk och lite annat för att piffa till det.
Och stenar ska hämtas så man får fint runt kanterna.

När Benke på kvällen satt och beskådade " förödelsen" han skapat, så var han lite fundersam över hur dessa "kullar" skulle kymma sikten för vattnet m.m.
Så jag var tvungen att förklara för honom att jag ska fixa till det med att jämna ut det och bygga till blombänk o.s.v. -Det kommer att bli så fint, sa jag lugnande.
-Ja det är tur att du ser nåt fint där, för det gör inte jag...svarade Benke :o))


Jo, det var som svårt att ställa ifrån sig grävaren, så det blev lite små gropar här och där, innan han kom fram där han gjorde dammgropen.
Det är nersatt lite nytt som jag hittat i komposten igen , men det är lite deppigt ännu, fast det kommer att ta sig....hoppas jag.

Nu ska jag snart få på mig paltor och gå ut för att gräva om jordgubbsplantorna. Det är en hel massa jobb kvar för att städa upp efter "den lilles" framfart också.
Att den hann åstadkomma så mycket!??! :o))

"Storleken har ingen betydelse"...så sant, så sant.... ;o)

1 kommentar:

♥ Babbi sa...

Det kommer att bli kanonfint sen. Lycka till och sen måste vi få se en bild på det hela när det är helt klart?! Trevlig helg..kramkram