torsdag 2 juni 2011

fortsättning på gårdagens...

Igår var en bra dag...
Den började grått och mulet med regn, men sen lättade det upp och blev varmt och skönt.

Jag var ute mest hela tiden och vid middags dags, när Benke kommit hem, gick jag in och kikade lite i datorn. Där såg jag att Jonas skrivit till mig MSN...Han frågade om vi ville äta grekisk pytt med dom?
Han var utloggad redan när jag såg det , så jag ringde honom och när han svarade sa jag :
-Ja det vill vi !!!! *man behöver inte ens fråga ;o))
Han kom hit och satte igång med maten . Vi ryms ju bättre här , för deras kök är så litet.

Medans han höll på med det, så ringde vi Telia angående Benkes simkort.
Han fick ju Jennys gamla I Phone, men hans kort är så gammalt att det inte ens finns 3 G på det,
så mobilsurfen fnkar inte...därför beställde jag ett nytt på hans nummer.
Och med en ovanlig tur som inte är likt mig, har dom kampanj just nu om man binder abonnemang.
Därmed får Benke gratis GPS navigator 1 år, gratis Spotify 6 mån och jag får en surfmobil mini på köpet!!!
Den ser ut nåt sånt här och är inte så liten som det låter, för jag trodde det skulle vara en sån där tuppeliten sak, men är större än min nuvarande mobil. :o)
Då blir jag också lite "mondärn".


Ja kvällen skred sin gilla gång..
Jenny kom hem hit till oss, lagom till maten
och lånade sen lite kläder av mig och gick för att duscha.
Sen stannade dom till klockan var runt 20:30
och vi satt ute på altanen och pratade på om allt och inget.

När dom gått hem gick vi in för att se tv ett tag och jag gick med för att duscha innan jag senare skulle dråsa i sängen....där det dessutom var renbäddat , tidigare påd agen :o)
Hur nice är inte sånt på en skala????

Idag ska jag och gubben,,,mest gubben för att vara ärlig, men bara för den här gången.. ;o)
gräva upp landet till jordgubbarna, med den söta lilla saken som jag förlorat mitt hjärta till och som finns på bild i bloggen nedan!
Sen blir det väl lite annat utestöka, som ska hinna bli klart.... i alla fall landet, för gubben ska bort imorgon och jag får gen kuppe, till Lördag eftermiddag. Då hinner jag passa på att göra en insjö på gården med grävaren och en hel massa nya rabatter med "den lille", och gräva en vallgrav runt huset så man får ta roddbåt till trappan :o)).... Jaaa...han får väl skylla sig själv som lämnar mig ensam hemma med såna leksaker...
Jag gillar vatten... ;o)

2 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Den lille lille var söt! Behåll den...den kan stå i ert sovrum i vinter;). Ni har jättefint hemma på tomten så jag förstår att det är kul att planera och genomföra en massa saker! Vilken svärson du har...kedja fast'en nånstans, i köket förslagsvis! Sån mobil vill jag ha men jag har inte råd än...men en dag så...Trevlig helg och kram.

Anonym sa...

JAAAA!! det höjer ju värdet på huset om det är strandtomt(!) så gräv på du å fyll med vatten å på natten går du till nån lekpark å snor lite sand...sen är saken biff!
sen kan du ta dej ett dopp på varma sommarmornar
Fnaaa vicken strålande idé =D