måndag 6 juni 2011

foto på dammen kommer senare...


Morron.

Lite längre sovdag idag än tidigare, men jag var nog minsann och kisade med mina bruna, vid 4:30 snåret.
Fast jag sa bestämt NEJ, jag kliver inte upp nu och lyckades somna om faktiskt.
Inte så konstigt egentligen , för jag höll på med dammen precis hela dagen.

Vi fick åka iväg 2 svängar för att hämta mer stenar att lägga runt.
Och nånstans mitt i allt åkte vi på Jula och lämnade igen den andra dammduken,
eftersom den inte behövdes och tog en perkulator , håv och ny ringklocka till dörren,
istället för pengarna och det blev en liten slant över också!

Nåja, åter till dammbygget...
Vi fick till "forsfallet" så nu syns den från altanen när man sitter där.
Fontänen måste vi göra något år, för den sprutar ut ur dammen.
Vi har minskat strålen flera gånger, men den liksom växer efter ett tag.
Så vi ska testa en gång till och göra den jätteliten och växer den igen,
så får vi sätta dit "svampen", som jag kallar den, för det ser ut som en Carl-Johan hatt,
fast av vatten som spolar upp.
Den håller sig åtminstone innanför "ramarna", om man säger så.

Jag skulle ta foto på det hela och visa er,
men just precis när jag skulle trycka till dog batterierna igen, så dom måste laddas.
Så ni får allt vänta ett tag till på "underverket".

Jo, och så till Paulastina(=syrran), som ideligen undrar vad man ska ha en damm till!??! :o))
Tjaaa....ungefär lika mycket som man gör med takbalkar i en lägenhet...
Inte mycket , med andra ord, men det är fint! ;o)

Nu blir det mera kaffe och kanske lite tvätt ...vore på sin plats kan jag lova.
Bara kroppen nu följer med dit jag vill.

2 kommentarer:

Maya sa...

Låter härligt med en damm, men blir det inte extra mycket mygg då?... (hatar mygg)
Ha en fin fin dag! Kram

Tina sa...

Ser fram mot flera bilder på er fina damm :-)Hoppas ni får till det med "strålen" :-)
Ha en bra dag min vän. Kram