torsdag 9 juni 2011

fotoblogg, på gården

Lite bilder från gården , efter omstök igår.

På altanen....



Dom nya blommorna...



Brevid grillen...



Vid räcket...



Gamla pumpbyttan reused...


.....dito...


......



Och det hete Marocansk Mynta och inte Cubansk som jag skrev...



...jaaa..och ...vad denna "vattenväxt" heter....det är en Jonasprimularisvattus....tror jag..
Vi skulle ställa om strålarna på fontänen...då passade han på att bada lite också,
Han låg t.om under vattnet...
sen lägger han sig ner på filten i gräset och säger förnöjsamt...
-Jag gillar den där poolen!... :o))
Visste jag inte bättre skulle jag tro att han och H är släkt.


Och här har vi en däckad liten Zero, som höll på att kolavippa i solen,
men efter att Jenny och Jonas varit ner till havet med honom
och han fick bada, så blev han lugn och somnade som en stock under hammocken,
och som den värdiga lilla valp han är, vill han väl trots trötthet "hålla huvudet högt"! :o))


En fatastiskt underbar dag, med lite shopping av kläder till både
mig, Robin , Johanna och Jenny...
Till Celia hittade vi inget i storlek och Jonas hittade inget han ville ha...
Benke hittade ett par brallor i alla fall...
Men jag fyndade en hel del och update kommer nog senare om jag kommer ihåg det.

Sen hem igen där vi fick Jennylagad korvsoppa!
Supergott var det.
Och sen skjutsade vi hem Robin och Johanna.

Varmt varmt varmt, sol sol sol..underbart...helt enkelt! :o)

3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Visst är det härligt med sommar...fast det kom så abrupt så jag har inte ändrat de mentala inställningarna än så jag är inte riktigt kompatibel med tempen ännu. Hmm...sitter nog för mycket vid datorn, mitt språk har börjat förändras! Dammen blev verkligen snygg...och jag gillar träbyttor/kar. Du har jättefint! Nu ska jag ta mitt värkande öga till jobbet...ser ut att bli varmt och soligt idag med. Ha det bäst..kram.

Disa ä.k "Tinni" sa...

Jag håller med om värmen, men jag har ju mitt stora parasoll, som åker upp för att ge svalka.
Och faktiskt så har jag klarat av att vara ute, trots att tempen legat nära + 30 hela tiden.
Hoppas ditt öga blir bättre...inte kul nu när man måste kisa mot solen att ha ont i det ju.. :o(
HA en toppen dag och kram tillbaka!

cw sa...

Jag vill bo på din altan och äta korvsoppa:))) Nu blev jag hungrig faktiskt.
Du har såååååååå fint med alla blommor och fina möbler där ute.

Dammen ser jättefin ut och funkar bra som pool också:)))

jag har problem med nätet ute i stugan och blir så irriterad då jag inte kommer in hur jag vill. Routern måste nog bytas tror jag.

kramen damen