söndag 5 juni 2011

hjälp...hallå???



Gomorron, i ottan.

Idag steg jag upp 04:30 igen.
Det går inte sova med fullt dagsljus.

Nå, nog sagt om det....

Igår var jag ute och försökte få till runt dammen....men det kom sådana orkanvindar att det inte gick vara ute.
Så jag hann inte så långt.

Fel blev det också, så det måste göras om i själva "fallet!"
Den är alldeles för smal och djup och vi måste få hit mer stenar att lägga runt, i och omkring....och min kropp orkar inte ens sitta...?!?!?!
Hur ska detta sluta??? Tänk om det gick knäppa med fingrarna så vart det bara klart, precis så som man vill ha det med blommor och allt... Ja och då är det bara utsidan.....Ni ska se insidan...eller nääää,,,det får ni inte!! Fy faaaaaeeeen vad här ser ut.. Jag har diskmaskin, men det kan man inte tro! Man skulle kunna tro att det inte ens fanns diskho om det inte vore för all disk som ligger där i....å andra sidan syns den inte ens,, just p.g.a samma! Och sen har vi mera på bänkar och bord och lite överallt...och skräp runt golven.
Där skulle man kunna tro att "snabeldraken Ellen" tagit semester, eller att föraren trillat av pinn.
Så känns det iofs också...att jag ramlat av något och slagit mig rejält.

Ibland känns det som att man tar sig vatten över huvudet...fast det kan jag ju inte skylla på, för vi får ju inte ens dricka vårt. "Jag har tagit mig för mycket vatten på gården" ..?!?! kan man väl säga !?
Fast det låter inte lika besvärande och hotfullt, om man inte vet hur illa det är att bygga en damm, med 2 som knappt orkar röra sig, än mindre bygga klart en damm. Ack ja , ack ja....he sa la gå, sa nån som gjorde nåt.

Nehej...nu ska jag gå och titta lite stint på disken igen och se om det händer ett mirakel och den förintas av sig själv ,bara genom att man ger den onda ögat....annars finns det väl en å annan slägga i garaget.
(fast det blir ju ännu mera stökigt. ) He jär ba å disk då...he hjälps int vä anne..

Vad ni än gör därhemma, försök er inte på att bygga en damm....det är inte som på film...eller nåt.
Fridens liljor på er!

*jag måste ha mera kaffe asså...vors finns de en ren mugg?*

3 kommentarer:

♥ Babbi sa...

Heja heja...friskt humör..! Du ta't lugnt bara...låt allt ta sin tid. Varken damm eller disk springer sin väg. Ta dammduken och lägg över diskbänken tills vidare. ;)Trevlig Nationaldag i mörra. Kram

paulastina sa...

ingen risk för dammbygge...vad ska man med en sån till??

Tina sa...

Önskar jag hade en sån fin damm i trädgården
:-)Du jag har ingen diskmaskin just nu. Jo en tvåbent då :-)) Vet du på tisdag bär det iväg för att inhandla en ny. Tänk vad man vänjer sej vid dessa maskiner. Ha en bra fortsatt helg å ta det lugnt allt blir klart till slut :-) Kram