tisdag 7 juni 2011

kaffe, kaffe, kaffeeeeee.... :o)


God morgon!

Här har den nya något kortare veckan startat med färskt kaffe från vår nya perkulator!
Jag tycker den är så söt med sin lilla pip! :o)

Lite ovant att koka kaffe i den, efter alla bryggare man haft, men man vänjer sig ju med tiden.

Just nu är det sol här hos oss, men jag hör att det hotas med både regn och åska här & där.
Kanske man skulle försöka passa på att klippa gräset innan det sätter igång !??! Om jag nu orkar röra mig såpass??

Titta till alla "huxfluxar" och "sommarfejjor" ska jag också göra...Jo , dom heter så , enligt min egen "botanist herr Benke", som varit och spankulerat bland rabatter och förtäljt alla olika sorter igen :o))

Lite mera kaffe, sen sätta igång med dagens göromål, för nu har jag ju även hälsat på i bloggar, som jag försakat i flera dagar när jag grejat med annat.

Fridens liljor på er alla!

3 kommentarer:

Balkongnojja sa...

VA, har de ändrat pipen på perkulatorn!?! Ja söt var den till skillnad mot den gamla varianten :D
Dammen blev super fin, ser nästan ut som du byggt ett hjärta på gården (sett ovanifrån) och nu hoppas vi att ni får upp värme så grönskan får frodas och bli fin. Det skiljer sig nog 1 månad mellan oss och er. Nu slår jag mig ner jämte dig med en kopp så njuter vi av den stilla morgonen ett tag till.
Kraaaam

Anonym sa...

Ja, visst är den gullig...nog för att den gamla varianten också är fin, jämfört med en bryggare ;o)
Jo, hjärtformen har jag också sett, men tänkte att det är nog bara jag som ser det :o))
Skål på dig gumman....*lutar sig tillbaka i stolen*

kram tillbaka.
//Disa

paulastina sa...

ja den var fin, hoppas den håller, men det är ju ingen garanti...perkulatorer har oxå en tendens att säga upp sej helt utan förvarning