onsdag 7 september 2011

äntligen vatten.....


Ja, så har vi Onsdag och igår var det den officiella dagen för att få dricka kranvatten igen , efter 4 månaders kokande och köpande av dricksvattnet!!!! Vet ni hur skönt det är?!?!

I och för sig, var gubben och jag lite wild and crazy och tjuvstartade det hela redan i Söndags.
Och det verkar ha gått bra , än så länge ;o)

Gott är det och skönt att slippa alla flaskor i kylen och kastruller, framme.

Å andra sidan, vet jag inte riktigt om det ändå var vattnet...för så mycket kallsupar jag får varenda gång jag duschat och inte endaste baskilussk har jag fått för det....men men.


Nåväl...nog om det.

Hösten rusar på med stormsteg, ganska ordagrannt, för här har det blåst rätt bra igår.
Det är så mysigt att sitta inne och kura när det knäpper och smäller i rutorna.

Vad som inte är så mysigt är att:
Jag måste ju ut nån gång innan snön kommer och få röjt ur växthuset!!! :o/
Och möbler från altanen måste bäras in.
När jag ska få ork till det, har jag ingen aning om och det känns som att man inte har tid att vänta heller. Jag får nog ta tagelskjortan på och tvinga mig ut...på nåt sätt...
Jag brukar ju kunna vara bra motsträvig, när det kommer till att göra saker jag inte har ork för.

Tror nog att jag går och tar en kopp kaffe till och grunnar på hur jag ska lyckas lura mig själv.
Kanske om jag mutar med nåt fint !??! Det brukar funka... ;o)

*Mot kaffet*

Inga kommentarer: